جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون قضائی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه خودتحریمی عرصه را بر تولید ملی و رونق تولید تنگ می‌کند، گفت: خاک خوردن خطوط تولید از نتایج خودتحریمی است.

سعید عمرانی امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه در جریان بازدید از کارخانجات پروفیل ساوه و نورد و لوله صفا در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با بهره‌گیری از توان ملی و ظرفیت‌های نهفته می‌توان خود تحریمی را دور زد و اجازه ندهیم خطوط تولید به دلیل برخی مشکلاتی که نتیجه خودتحریمی است، خاک بخورد.

وی مشکل تامین مواد اولیه، مشکلات مربوط به نظام بانکی در کنار خود تحریمی را از جمله موانع پیش روی رونق و جهش تولید دانست و افزود: هماهنگی بین بخشی برای حل مشکلات داخلی می تواند خودتحریمی را دور زده و چرخ های تولید را فعالتر از گذشته با ایجاد هزاران فرصت شغلی به حرکت درآورد.

معاون دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به بازدید خود از این مجموعه صنعتی و تولیدی گفت: بازدید از فضای تولید و تماشای جنب و جوش کارگران برای تولید کالای با کیفیت ایرانی موجب شعف و غرور ملی است. فعالیت بالغ بر ۱۸۰۰ نفر در این واحد تولیدی و صنعتی که سهم بسزایی در تامین کالای مورد نیاز کشور و حتی خارج از کشور دارد از افتخارات ملی و استان مرکزی است.

وی گفت: جای بسی تاسف است که برخی مشکلات موجود مانع از فعالیت این کارخانه با ظرفیت صددرصدی شده است و این مجموعه تولیدی با زیرساخت های مناسبی که دارد در حال حاضر با ظرفیت ۱۵ درصدی به تولید محصولات متنوع اشتغال دارد.

عمرانی، تامین مواد اولیه را مهمترین مانع پیش روی این واحد عظیم صنعتی و تولیدی بیان کرد و افزود: امیدواریم با سازوکار مناسب و تصمیمات موثری که اخیرا در سطح ملی برای کارخانجات بزرگ کشور اتخاذ شده است، مشکل تامین مواد اولیه این واحد تولیدی و صنعتی برطرف و شاهد تحقق جهش و شتاب در تولید این کارخانه با حل موانع پیش روی تولید و ایجاد افزون بر هزار فرصت شغلی جدید تا پایان سال باشیم تا کمک شایانی به رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان مرکزی شود.

وی، حمایت قضائی از تولید و تلاش برای تحقق جهش تولید را از برنامه های محوری قوه قضائیه و دستور موکد رئیس دستگاه قضا دانست و افزود: در جریان بازدید از واحدهای تولیدی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از نزدیک بررسی تا بتوان با حمایت قضائی و طرح مشکلات در سطح ملی موانع پیش رو را برطرف کرد.

وی خودتحریمی را مشکل بزرگ پیش روی تولید کشور دانست و افزود: به قدری ظرفیت و توان ملی در ایران وجود دارد که حتی اگر دور کشور را نیز دیوار بکشند می‌توان در سایه خودکفایی و تولید، اقتصاد کشور را با بهره گیری از توانمندی جوانان و متخصصین مدیریت کرد و این اعتقاد و باور قلبی را می توان در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و خطوط تولید مشاهده کرد.

معاون دادستان کشور اعتماد به جوانان و تولیدکنندگان را لازمه تحقق جهش تولید دانست و افزود: اعتماد به جوانان و حمایت از تولید ملی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور و رسیدن به خودکفایی با تاکید بر بهره‌گیری از توان داخلی است.

مدیرعامل کارخانجات نورد و لوله صفا و نورد و پروفیل ساوه با قدردانی از حمایت‌های رئیس دستگاه قضا و دادستان کل کشور گفت: با حمایت های قضائی صورت گرفته مشکلات و موانع توسعه این کارخانجات به عنوان بزرگترین شرکت لوله ساز دنیا در حال برطرف شدن است.

محمد رستمی‌صفا افزود: برطرف شدن بسیاری از مشکلات حوزه صنعت در حیطه اختیارات دستگاه قضائی نیست اما در عمل به تکلیفی که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید بر دوش همه ارکان کشور گذاشته شده است مشکل تامین مواد اولیه با حمایت‌های قضائی در حال برطرف شدن است.

وی بیان کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز موجب خواهد شد که علاوه بر حل سایر موانع و مشکلات اهداف توسعه ای این کارخانجات نیز تحقق یافته و با راه اندازی خط تولید نورد و خطوط تولید جدید تا پایان سال جاری جمعیت کارگری این شرکت به حدود سه هزار نفر افزایش یافته و تا پایان سال ۱۴۰۰ به پنج هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه کارخانجات نورد و لوله صفا و پروفیل ساوه به ترتیب با قدمتی بالغ بر ۲۰ و ۴۶ سال به عنوان بزرگترین کارخانجات لوله سازی دنیا از نظر تنوع در تولید انواع لوله و پروفیل به شمار می‌روند و نیاز افزون بر ۵۰ درصد صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب کشور را تامین می‌کنند، گفت: متاسفانه در طول سال های گذشته به علت اطلاعات غلطی که در خصوص این واحد تولیدی و صنعتی داده شده بود برخی مشکلات و موانع گریبانگیر شرکت شد و کارخانه‌ای که زمینه اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر را ایجاد کرده بود به یکباره با تعدیل نیروی اجباری مواجه شد و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال ۱۴۰۰ به روزهای اوج تولید با اشتغال حداکثری و قبل از بحرانی شدن برگردیم.

وی تصریح کرد: عدم بخشودگی جرایم منجر به مسدود شدن حساب‌های بانکی شده و این شرکت در لیست سیاه قرار گرفته است به گونه‌ای که صادرات کالاهای تولیدی کارخانجات نوردولوله صفا و پروفیل ساوه با مشکل مواجه شده است که امیدواریم با حمایت دادستانی کل کشور مشکل ممنوع الخروج بودن برطرف و از لیست سیاه خارج شود.

رستمی صفا از مسئولان خواست، سازوکار مناسبی را برای برون رفت شرکت از این مشکلات اتخاذ کنند تا با تقویت صادرات، زمینه رونق تولید و اشتغال بیشتر فراهم شود. گرچه بخشی از محصول تولیدی به برخی کشورهایی اروپایی صادر می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group