جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار ساوه گفت: با راه‌اندازی خانه مطبوعات یا تشکل صنفی مطبوعاتی در این شهرستان از ظرفیت تشکل های رسانه‌ای برای اعتلای رسانه‌ها استفاده شود.

علی میرزایی عصر چهارشنبه ۱۵ مردادماه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه ساوه اظهار کرد: جنس خبر خاص است و شغل خبرنگاری هم از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در فضای رسانه‌ای شهرستان، اخلاق مداری و سواد رسانه‌ای در بین خبرنگاران به خوبی تبیین شده است، اظهار کرد: وظیفه‌ رسانه‌ها صرفا بیان عملکرد مدیران و چاپ فعالیت دستگاههای اجرایی در قالب رپرتاژ خبری نیست بلکه رسانه واسطه بین مردم و مسئولان برای انعکاس مطالبات مردمی است.

وی بر شفاف سازی، نقد منصفانه و تحلیل درست از وقایع توسط اصحاب رسانه تاکید کرد و افزود: خط مشی درست یک رسانه حمایت از ولایت، نظام و ترویج فرهنگ اسلامی با حرف دقیق و کارشناسی است.

فرماندار ساوه در ادامه خواستار راه اندازی خانه مطبوعات یا انجمن صنفی خبرنگاران در شهرستان ساوه به دلیل آمار بالای رسانه ها و فعالان حوزه خبر در این شهرستان شد و افزود: وجود یک تشکل رسانه‌ای در ساوه موجب احصای دقیق نیازهای جامعه رسانه‌ای و انسجام خبرنگاران می‌شود. رسانه‌های ساوه بیشترین تاثیرگذاری را در فضای جامعه دارند و مطالبات مردم را خوب تشخیص می‌دهند.

وی به کاهش درآمدهای شهرداری و اعتبارات دولتی اشاره کرد و از مردم خواست تا برای آبادانی شهر و ارائه خدمات شهری عوارض مربوطه را بپردازند و گفت: خبرنگاران در فرهنگ سازی این موضوع نقش بسزایی دارند.

میرزایی افزود: آسیب‌های اجتماعی متاثر از حاشیه نشینی مهمترین معضل شهر ساوه است که باید نقاط حاشیه‌نشینی در اجرای طرح بازآفرینی شهری ساماندهی شود.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه چشم بیدار جامعه هستند و  با انعکاس مشکلات مردم و مطالبه گری از مسئولین نقش بسزایی در پیشبرد اهداف کشور دارند.

حجت الاسلام عباس دانشی گفت: در استان مرکزی سه روزنامه، ۵۶ هفته نامه و دو هفته نامه، ۲۳ ماهنامه و دوماهنامه، ۲۶ پایگاه خبری دارای مجوز و ۸ نمایندگی خبرگزاری با حدود ۳۰۰ خبرنگار فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۴۰ خبرنگار در ساوه به انجام امور خبرنگاری مشغول هستند.

وی حال و روز مطبوعات استان را در ایام کرونا نامناسب دانست و اظهار کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا مشاغل فرهنگی و هنری آسیب جدی دیدند که امیدواریم با اعطای تسهیلات حمایتی بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

دانشی در ادامه اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع اولویت‌دار در کشور دانست و گفت : از کارگزاران نظام انتظار می‌رود تا با در نظر گرفتن این دو اولویت مهم کشور بستر توسعه اقتصادی و فرهنگی فراهم شود.

وی اظهار کرد: با افزوده شدن ۴۰ هزار متر مربع به فضاهای فرهنگی و هنری استان مرکزی طی سال آینده نیازمند تولید محتوی نیز هستیم که متاسفانه تاکنون بدلیل کمبود اعتبارات محقق نشده و نیازمند نگاه ویژه و حمایت بیشتر به این حوزه هستیم.

وی به ساخت پردیس سینمایی در ساوه کرد و گفت: امید است با اتمام عملیات عمرانی ساختمان این مکان، بتوان در سال آینده این مکان را تجهیز کرده و در خردادماه به بهره برداری رسانده و با افتتاح آن سالن ارشاد ساوه را به تئاتر اختصاص دهیم.

همچنین شهردار ساوه نیز گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و کاملا خودکفاست و با دریافت عوارض و وصول مطالبات اداره می‌شود و ارائه خدمات به مردم، متناسب با مشارکت شهروندان صورت می‌گیرد.

سیدمهدی حسینی به کاهش درآمد شهرداری متاثر از برنامه ششم توسعه از محل ارزش افزوده اشاره کرد و  افزود: به دلیل محدودیت اعتبارات، سرعت محرومیت در این شهر افزایش یافته است اما مجموعه مدیریت شهری همه توان خویش را برای برخورداری شهروندان از رفاه نسبی و خدمات شهری بکار بسته است.

در این آئین خبرنگاران  و مدیران رسانه‌های ساوه به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران شهرستان ساوه تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group