پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: تنش آبی شهر ساوه با ارتقای تصفیه خانه آب برطرف می‌شود.

یوسف عرفانی نسب در جریان بازدید نماینده مردم ساوه و زرندیه و فرماندار از تصفیه خانه آب ساوه در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات ملی برای ارتقای تصفیه خانه آب ساوه و تکمیل احداث دو مخزن پنج هزار متر مکعبی به منظور ذخیره سازی پایدار منابع آبی در این شهرستان، تنش آبی این شهر به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی تکمیل مجتمع آبرسانی سردار شهید سپهبد سلیمانی به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی برای ۱۵ روستای کوهپایه ساوه و نیز طرح آبرسانی مجتمع آبرسانی روستای ویدر از توابع بخش خرقان زرندیه برای تامین آب ۱۱ روستا را از برنامه‌های مهم آبفای مرکزی در این دو شهرستان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه گفت: در حال حاضر میانگین ضریب بهره مندی شهروندان استان از آب شهری ۹۹.۹ درصد است که تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در حوزه شهری هستند.

وی افزود: همچنین میانگین ضریب بهره مندی جمعیت روستایی از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان ۸۵ درصد است در حالی که میانگین کشوری ۸۲ درصد است. این رقم در شهرستان ساوه ۸۷ و زرندیه ۸۵.۷ است، که بیانگر وضعیت مناسب استان در حوزه پوشش خدمات آب و فاضلاب در روستاهاست. البته در برخی از شهرستانها ضریب بهره مندی تا ۹۵ درصد هم رسیده و تلاش می‌کنیم که این ضریب بهره مندی با تحت پوشش قرار دادن روستاها به ۱۰۰ درصد برسد.

عرفانی نسب همچنین تصریح کرد: در جریان بازدید از تصفیه خانه آب با برگزاری نشست هم اندیشی درخصوص بررسی و حل مشکلات حوضه آب شهرستان های ساوه و زرندیه، نحوه تأمین و توزیع آب شرب، طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group