پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار ساوه با بیان اینکه مسئولیت پذیری مدیران نباید به ساعات اداری محدود شود، گفت: اختیارات ویژه از سوی مدیران استانی به مدیران این شهرستان تفویض شده است.

علی میرزایی امروز پنجشنبه دوم مردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در مصلی امام علی علیه‌السلام برگزار شد، با اشاره به ابلاغ فرمانداری ویژه ساوه توسط هیات دولت و ارتقای ساختار اداری و سیاسی این شهرستان اظهار کرد: براساس چارت تشکیلاتی فرمانداری ویژه ساوه بسیاری از مدیران ادارات، معاون مدیرکل محسوب می‌شوند و بخش اعظمی از اختیارات مدیران استانی به مدیران شهرستانی تفویض شده است و در سایه نبود قدرت تصمیم گیری لازم، ناکافی بودن دانش فنی مربوطه و نداشتن شجاعت لازم از سوی برخی مدیران است که از این اختیارات استفاده نشده و  منجر به اطاله در رسیدگی به مطالبات مردمی می‌شود.

وی افزود: طبق قانون برخی کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها باید در مرکز استان تشکیل شود، اما کلیه اختیارات براساس ساختار فرمانداری ویژه از سوی مدیران استانی به مدیران شهرستانی تفویض شده و نیازی به مراجعه شهروندان ساوجی برای امور اداری که در حیطه اختیارات مدیران شهرستانی بوده به مرکز استان، نیست.

فرماندار ساوه در ادامه اخلاص و دردمندی را شرط مدیریت در نظام اسلامی دانست و افزود: مدیران عملکرد خود را ارزیابی و میزان فعالیت خود را نقد کند تا بدانند چقدر توانسته‌اند با هدف‌گذاری اداری به مردم خدمت خالصانه ارائه دهند.

وی هدف‌گذاری و اولویت سنجی را اساس مدیریت دانست و افزود: باید گوش‌های شنوایی برای دردهای مردم داشته باشیم و نباید مردم برای کوچکترین و جزئی‌ترین کار خود به جای مراجعه به ادارات ذیربط به فرمانداری مراجعه کنند بلکه مدیران باید به گونه ای به مشکلات مردم رسیدگی کنند که نیازی به مراجعه به فرمانداری، دفتر نماینده مردم و امام جمعه نباشد.

میرزایی با اشاره به اینکه میزان مراجعه مردم به فرمانداری و دفتر نماینده مجلس نشانگر ضعف در بدنه اجرایی شهرستان است، تصریح کرد: مسئولیت پذیری نباید صرفا محدود به ساعت اداری باشد بلکه باید یک مدیر در تمام ساعات اداری و غیر اداری در خدمت مردم باشد.

وی در خصوص اهتمام جدی در پیشگیری و درمان بیماری کرونا نیز گفت: نوع شیوع و واگیر این بیماری سرعت یافته و همه دنیا را درگیر کرده است که ضرورت بیشتر مراقبت‌های فردی و اجتماعی برای شکست این بیماری منحوس بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات شهرستان اهتمام جدی برای خودمراقبتی کارمندان و ارباب رجوع در مقابله با این بیماری را ندارند، گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان ساوه زرد است و توصیه متولیان حوزه سلامت به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به خوبی عمل شود.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: نمازجمعه قلب تپنده جامعه و سنگر دفاع از اسلام و میعادگاه حمایت از ولی فقیه است.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: انقلاب اسلامی تفکر جدیدی بنا نهاد تا ذهن و تفکر مردم همراه حکومت باشد و امروز ملت ایران باور قلبی به نظام اسلامی دارند.

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای  اعتراض خود را به مسئولان اعلام می‌کنند ناشی از کم کاری مسئولان و نارضایتی مردم است. بستر اعتراضات متاثر از نارسایی‌ها در ادارات است. مردمی که کف خیابان می‌آیند به این نتیجه رسیده اند که باید مطالبه خود را در کف خیابان از نظام بگیرند در حالی که اگر مدیران و کارگزاران ذهن و دل مردم را با خدمت صادقانه با نظام همراه کنند زمینه ساز رضایتمندی و پیشگیری از اعتراضات خواهد شد.

فرمانده سپاه ساوه تصریح کرد: پشت درب‌های بسته مدیریتی نمی‌توان به مردم خدمت کرد باید درب‌های ادارات به روی مردم با روی باز گشوده شود. پاسخگو بودن به مردم به عنوان ولی‌نعمتان جامعه موجب خنثی سازی توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران با پرکردن شکاف‌ها و خلاءهای موجود در کشور بدنبال امید آفرینی در بین مردم باشند و اجازه ندهند با ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت، نظام اسلامی تضعیف شود. بلکه با ایجاد فضای امید و تقویت اعتماد عمومی در جامعه تاب آوری مردم را برای مقابله با ترفندهای دشمنان و عبور از مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی افزایش داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group