يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

شهردار ساوه از خسارت حدود 43 میلیارد تومانی کووید19 به درآمد شهرداری ساوه در چندماه اخیر خبر داد.

?به گزارش نارستان، مهندس سید مهدی حسینی در جلسه پدافند غیرعامل شهرداری ساوه بیان داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام های دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات می شود.

?وی با بیان اینکه ﻣﻨﻈﻮر از ﭘﺪاﻓﻨﺪ ﻏﯿﺮﻋﺎﻣﻞ ﺣﻔﻆ ﺟﺎن و ﻣﺎل اﻧﺴﺎن در ﺑﺮاﺑﺮ ﺣﻮادث، است، گفت: پدافند غیرعامل را می توان یکی از مهمترین مسائل مهم فصل جدید در مدیریت کشور دانست و صرف هزینه و وقت برای این امور بهترین سرمایه گذاری برای آینده شهر است.

?مهندس حسینی ادامه داد: به دلیل اهمیت این موضوع شهرداری ساوه نیز با انجام پیگیری های لازم نسبت به تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل از شهر ساوه نموده است تا بتوانیم یک نقشه راه از تهدیدات شهر برای پیشگیری و مقابله در مواقع بحرانی داشته باشیم.

?وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شد تا یک بحران جدی را در مدیریت شهری تجربه کنیم، یادآور شد: شیوع کروناویروس و توصیه همگانی در خصوص لزوم در خانه ماندن و کاهش مراجعات حضوری در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای همه کسب وکارها است، سبب شد نهادهایی مانند شهرداری به شدت با کاهش درآمد روبرو شوند.

?شهردار ساوه با اشاره به تلاش‌های خانواده بزرگ شهرداری برای مقابله با کروناویروس، اضافه کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا شهرداری و شورای اسلامی شهر در این عرصه حضور داشتند و تلاش‌های موثری توسط اکیپ‌های مختلف شهرداری برای مقابله و پیشگیری ازشیوع این ویروس صورت گرفته ‌است.

?مهندس حسینی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص میزان ضرر و زیان ناشی از این بیماری عالمگیر در شهرداری ساوه، گفت: خسارتی که بیماری کرونا به طور مستقیم به درآمد شهرداری وارد کرد، 43 میلیارد تومان است زیرا درآمدها در اسفند 1398 نسبت به مدت مشابه محقق نشد چرا که یک سری از درآمدهای شهرداری وصول نشد و بعضی از فعالیت‌ها نیز تعطیل شد.

?وی تصریح کرد: همچنین برخی هزینه های تحمیل شده به شهرداری ساوه جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در بودجه نیز پیش بینی نشده بود لذا با توجه به اینکه کرونا هنوز در کشور و شهر ساوه تمام نشده است باید با انجام اقدامات پیشگیرانه تلاش کنیم تا بار دیگر این ویروس ما را غافلگیر نکند.

?وی اظهار داشت: با توجه به وجود زیرساخت های پیش بینی شده در شهرداری ساوه باید تلاش کنیم تا زمینه ارایه خدمات غیرحضوری شهرداری آماده و از اول تیرماه این مهم آماده سازی و رونمایی شود زیرا شهر نیازمند درآمد است و باید در شهر شرایطی اداره شود.
شهردار ساوه افزود: ویروس کرونا هنوز مهار نشده و خطر شیوع آن در صورت توجه نکردن به مسایل بهداشتی و شیوه‌نامه‌های مورد نظر وجود دارد و همچنان باید این بیماری را جدی بگیریم و با اطلاع رسانی و آموزش شهروندی، مردم را از این مهم آگاه کنیم.

?وی بر تهیه ماسک و تجهیزات ایمنی برای کارکنان شهرداری به ویژه کارگران سازمان پسماند و فضای سبز و نظارت بر استفاده آنان از تجهیزات تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: هم اینک شیوع ویروس کرونا در کشور در حال پررنگ شدن است و ما ناگزیر به آمادگی برای پیشگیری هستیم.

?مهندس حسینی افزود: اقدامات پدافند غیرعامل در راستای مصون سازی شهر و شهروندان و حفاظت از دارایی های شهر در بخش های کالبدی و زیر ساختی و نیروی انسانی ساکن در شهر است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group