چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرماندار ساوه از تخصیص ۳.۵ میلیارد تومان از سوی استانداری برای تجهیز و تامین زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی ساوه خبر داد.

علی میرزایی در نشستی با خبرنگاران، سمن ها، ورزشکاران، هنرمندان، اصناف و جمعی از مدیران ادارات اظهار کرد: بیماری کرونا موضوع اصلی امروز جهان بشریت است و متاسفانه تاکنون درمان و دارویی برای آن یافت نشده و بحران کرونا همچنان در حال فوران است.

وی بیان کرد: ویروس کرونا منحصر بفرد و مهارناپذیر، همه گیر و بی رحم است و تنها مقصد آن از بین بردن جان انسان هاست و بسیاری از تدبیرها را دچار بحران می کند.

وی خود مراقبتی و رعایت بهداشت را تنها راهکار مقابله با کرونا دانست و افزود: تعطیلی اماکن دینی، ورزشی، فرهنگی، و بسیاری از تصمیمات دیگر برای شکست کرونا اخذ شده است اما تنها راهکار عملی خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

فرماندار ساوه، استان قم و تهران را تولید کننده و کانون کرونا دانست و افزود: مجاورت ساوه با تهران و قم میزان شیوع را در این شهرستان افزایش داده است و حجم بالای ترددها از مسیر ساوه و حضور اتباع بیگانه و نیز محدودیت در زیرساخت ها که تاب آوری ساوه را در ایام بحران محدود کرده است موجب افزایش آمار مبتلایان شده است.

وی خواستار قطع زنجیره ارتباطی ویروس کرونا شد و افزود: باید اراده مردم برای همیاری و کمک به مسئولان افزایش یابد و به نظر می‌رسد تصمیمات سخت تر باید اتخاذ و اجرایی شود تا مردم مجاب به رعایت بهداشت شوند.

میرزایی تصریح کرد: همه باید مردم را به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی امر کرده و از رفتار نامتعارف در جامعه نهی کنندد. امروز ورودی سد الغدیر ، اماکن تفریحی و گردشگری و جاده آوه به ساوه مسدود و تمامی دست فروشان جمع آوری می شود.

وی خواستار اهتمام جدی اصناف مبنی بز تعطیلی فعالیت کسبه برای قطع این زنجیره شد و افزود: از مردم انتظار می‌رود که به سمت خلوت کردن شهر پیش روند تا نخواهیم شهر را بطور کامل قرنطینه کنیم.

فرماندار ساوه از تخصیص ۳.۵ میلیارد تومان از سوی استانداری برای تجهیز و تامین زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی ساوه خبر داد و از سمن ها خواست تا برای ریشه کنی بیماری  به کمک بخش دولتی بیایند. بیشترین آلودگی در  مراکز سطح شهر است و باید برای برون رفت از آن تدبیر کرد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: هرگونه فعالیت برای مقابله با کرونا بر مبنای اعتقادات دینی و عقلانیت باشد تا حساسیت در جامعه بیشتر شود. همه ما در قبال هم ضامن هستیم و بی‌توجهی به این بیماری مصداق خودکشی و نسبت به دیگران، مصداق مشارکت در قتل است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی بر همصدایی و همدلی برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: مقابله با بیماری کرونا باید تبدیل به یک اعتقاد شود و با بمباران خبری توسط رسانه ها حساسیت در جامعه و همصدایی تقویت شود.

حجت الاسلام محمد سبزی منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم نیز خواستار جدیت در عمل به تصمیمات اتخاذ شده برای مقابله با کرونا شد و افزود: نجات جان یک انسان به منزله نجات کل جامعه و در عوض مشارکت در از دست رفتن جان یک فرد مصداق مشارکت در کشته شدن کل انسان هاست.

وی بر تسریع در فرآیند تصمیم گیری تاکید کرد و افزود: عملیاتی شدن تصمیمات منجر به بهبود وضعیت خواهد شد. برگزاری هرگونه تجمعی باید ممنوع باشد و تشکیل چنین جلساتی با حضور مدیران و سمن ها نیز تهدیدی برای سلامت شرکت کنندگان است و ضرورتی ندارد.

وی بر استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها تاکید کرد و افزود: توجیه مردم با استفاده از ابزار اطلاع رسانی با بهره گیری همه ظرفیت ها در شرایط بحرانی ضروری است.

حجت الاسلام سبزی بر کنترل و مدیریت دقیق مبادی ورودی و خروجی تاکید کرد و افزود: همه ما در قبال جان مردم مسئولیت داریم و نباید در اجرای تصمیمات سهل انگاری و کوتاهی شود.

وی بر تهیه و توزیع عادلانه امکانات و اقلام بهداشتی تاکید کرد و افزود: امروز شاهد کمبود اقلام بهداشتی بین کادر پزشکی و پرستاری هستیم.

سبزی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت ساوه از نظر ابتلا به بیماری کرونا گفت: تلاش همه جانبه برای جلوگیری از شلوغی شهر و اتخاذ تصمیمات سخت تر با کنترل دقیق ورودی و خروجی و تمکین به مصوبات جلسات مرتبط ضرورت دو چندان دارد.

رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: حساسیت موضوع کرونا کشور را به نیمه تعطیلی کشانده است و باید هرچه سریعتر برای شکست کرونا برنامه ریزی جامع و دقیق تری تدوین و اجرایی کرد.
هادی ملکی افزود: رعایت کامل نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات میزان شیوع این بیماری را کاهش خواهد داد.

وی خواستار همکاری اصناف برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری با تعطیلی واحدهای صنفی شد و افزود: دولت باید تمهیدات و تسهیلات حمایتی برای جبران زیان اقتصادی اصناف و فعالان اقتصادی در نظر بگیرد تا اصناف با انگیزه بیشتری به اجرای تصمیمات تمکین کنند.

رییس دادگستری ساوه افزود: چنانچه فعالان اقتصادی و اصناف به اجرای تصمیمات تمکین نکنند ناچار باید متوسل به قوه قهریه شد.

وی از مردم خواست تا با تعطیلی ادارات در ایام نوروز همچنان در خانه بمانند و از تردد درشهر و هجوم به روستاها و مناطق تفریحی و گردشگری پرهیز کنند.

ملکی بیان کرد: با توجه به فرسایشی شدن کار پیشگیری و درمان و خستگی کادر درمانی و از طرفی محدودیت در امکانات و ظرفیت ها استمرار این بیماری جامعه را با چالش های بیشتر و جدیدتری مواجه خواهد کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group