پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار ساوه گفت: اجرای طرح تشدید غربالگری و بیماریابی در ساوه، دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان است.

علی میرزایی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی که از طریق ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد:در شهرستان ساوه بر اساس داده‌های سامانه سلامت، تاکنون 95 هزار و 500 نفر در طرح غربالگری شرکت داده شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ساوه طی دو روز اخیر گفت: اجرای طرح غربالگری موجب شناسایی ۲۰ نفر از افرادی که دارای علائم بیماری کرونا بودند، شده است.

فرماندار ساوه افزود: شناسایی افراد مبتلا به کرونا در جریان تشدید طرح غربالگری، موجب پیشگیری از فوت افراد در سطح شهرستان ساوه می‌شود.

وی گفت: افراد زیادی به صورت پنهان ناقل بیماری کرونا هستند و این امر ضرورت توجه جدی، رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی را دوچندان کرده است.

به گفته میرزایی تشدید طرح غربالگری و تکمیل فرم خوداظهاری و شناسایی مردم موجب بیماریابی و درمان مبتلایان خواهد شد و قرارگاه پدافند زیستی بر تشدید اجرای این طرح تاکید دارد.

وی شهرستان قم را کانون شیوع بیماری کرونا دانست و با اشاره به همجواری شهر آوه با قم گفت: ورودی قم به آوه و از آوه به ساوه مسدود خواهد شد تا تردد از قم به آوه و ساوه قطع شود.

فرماندار ساوه بر خلوت کردن خیابان‌ها و تشدید غربالگری با کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی تاکید کرد و افزود: به دلیل تردد مسافران و گردشگران در روستاهای شهرستان ساوه از بخشداران و دهیاران درخواست می‌شود که روستاها همچنان به سمت قرنطینه پیش روند و از تردد افراد غیربومی جلوگیری شود.

وی بر شناسایی نقاط آلوده تاکید کرد و افزود: افزایش دانش بهداشتی و کاهش مراودات بین مردم با اطلاع رسانی صحیح موجب پیشگیری از شیوع این بیماری خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بحث اقناع افکار عمومی به خوبی عمل نشده و باید از همه ظرفیت‌ها برای حساسیت بیشتر جامعه استفاده کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: در ترددهای درون شهری و برون شهری باید سختگیری اعمال شود تا آمار مبتلایان کاهش یابد.

دکتر مهدی مصری همچنین بر لزوم برخورداری آحاد مختلف مردم از اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و موادضدعفونی تاکید کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group