سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه بر لزوم مسدود شدن و کنترل مسیرهای مواصلاتی از سمت کانون‌های شیوع بویژه قم و جعفریه به سمت ساوه تاکید کرد.

علی میرزایی عصر امروز پنجشنبه ۱۵ اسفندماه در نشست مشترک پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان ساوه که با حضور استاندار مرکزی در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمله معروفی دارد و آن اینکه میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست، اما شرط آن این است که نترسیم، نترسید و نترسانیم.

وی ادامه داد: امروز در صحنه اجتماع شاهد رفتار ویروس کرونا به عنوان یک سیستم بیولوژیک پیچیده هستیم و براین اساس تشدید فعالیت‌ها و نظارت‌ها و تشدید ارتقای سلامت خانواده بهداشتی با تشکیل قرارگاه پدافندی زیستی با سه ضلع مثلث ستاد سازی، شبکه سازی و مشارکت آفرینی در دستور کار مجموعه مدیریتی شهرستان قرار گرفته است.

وی عزم ملی و مشارکت مردم برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: از بین رفتن این ویروس به اهتمام جدی مردم بستگی دارد و با افزایش دانش رسانه‌ای مردم و تقویت وفاق مدیریتی محقق خواهد شد.

فرماندار ساوه به حجم بالای ترددها به ساوه به لحاظ مجاورت آن با تهران و قم اشاره کرد و افزود: متفاوت بودن شرایط اقلیمی ساوه نسبت به سایر نقاط استان و گستردگی نقاط حاشیه‌ای و نیز توسعه صنعت و کشاورزی موجب شده است که فضای بیشتری را در بر بگیرد.

وی به تلاش دستگاه های اجرایی برای مدیریت پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل تامین مواد ضدعفونی و ماسک از طریق حمایت از واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت تولید برطرف شده و طی روزهای آینده میزان تولید افزایش خواهد یافت.

میرزایی تولید و توزیع روزانه سه هزار لیتر آب ژاول توسط هلال احمر، اطلاع رسانی در سطح شهر و روستاها، آموزش دهیاران و شوراها، ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و محیط شهری توسط شهرداری، تعطیلی بازار روز و دست فروشان را از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرستان دانست و افزود: فعالیت مناسب بهداشت محیط در حوزه کارگری و هوشیاری بالای کارآفرینان برای مقابله با این بیماری با تاکید بر حفظ سلامت کارگران از دیگر اقدامات بوده است.

وی، قرنطینه کردن اردوگاه افاغنه بعنوان یک کانون تهدید شیوع را از جمله اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از گسترش کرونا ویروس دانست و بر ضدعفونی کردن روزانه فضای شهری به همت شهرداری به صورت مستمر تاکید کرد.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به ایجاد بازار سیاه و عدم توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی و لباس حفاظت شخصی توسط مراکز توزیعی، گفت: بضاعت تشخیص بیماری در ساوه محدود است و دریافت نتایج آزمایش به دلیل بررسی در مرکز استان و تهران زمان‌بر شده است که باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

وی مسدود شدن و کنترل مسیرهای مواصلاتی از سمت کانون‌های شیوع بویژه قم و جعفریه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با وحدت و همدلی و رعایت اصول بهداشتی بر این بیماری غلبه خواهیم کرد.

وی در خصوص انتخاب بیمارستان برای درمان مبتلایان گفت: سناریوهای متعددی در این زمینه مطرح شد و نهایتا به دلیل محدودیت در ظرفیت پذیرش بیماران در یک مرکز درمانی، دو بخش بیمارستان شهید مدرس و شهید چمران با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شد.   

در ادامه امام جمعه ساوه نیز گفت: تلاش حوزه سلامت برای پیشگیری و درمان این بیماری مصداق جهاد مقدس است.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: به جای تعطیلی مراکز تجمعی، باید سیاست های مدیریتی اتخاذ کرد. تعطیل کردن اصناف و کسب و کار به اقتصاد مردم و کشور آسیب وارد می‌کند.

وی بر تمرکز مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: متاسفانه در این زمینه نقص وجود دارد و شاهد اختلال در مدیریت و فعالیت‌های جزیره ای هستیم. باید هم افزایی را سرلوحه کار خویش قرار داده و از موازی کاری پرهیز کنیم.

امام جمعه ساوه همچنین افزایش سواد رسانه‌ای مردم و تقویت اعتماد مردمی با تاکید بر درک منافع مردم و مصالح نظام اسلامی را در مبارزه با کرونا مورد تاکید قرار داد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز از مشارکت بسیج و سپاه در ضدعفونی معابر و محیط شهری و رصد محتکران اقلام بهداشتی و معرفی به دستگاه قضایی خبر داد.

سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی افزود: چرخه تولید و توزیع اقلام بهداشتی از نگرانی‌های مردم است که با استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و اقشار مختلف مردم بر این کار نظارت می‌شود.

وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی با استفاده از شبکه موثر اطلاع رسانی بسیج و راههای پیشگیری را مورد تاکید قرار داد و حمایت از تولید و افتتاح کارگاه تولید ماسک پارچه‌ای توسط سپاه را از دیگر اقدامات برشمرد.

در این جلسه برخی از شرکت کنندگان به بیان مشکلات و موانع پیش رو در مقابله با بیماری کرونا پرداختند.

تامین اقلام بهداشتی و داروهای مورد نیاز، مدیریت بازار و فروشگاهها و مجتمع‌های اداری، تعیین ساعت کار برای اصناف و بازاریان، نظارت بر تردد خودروهایی که اقدام به عرضه میوه و تره بار در سطح شهر می‌کنند و ایجاد محدودیت‌های منع آمدوشد در تردد به قم، افزایش ظرفیت پذیرش نمونه‌های آزمایش ساوه در اراک، تقویت روحیه کادر درمانی حوزه سلامت، تشدید حساسیت با تاکید بر کاهش استرس در بین جامعه از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group