سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان عملیات اجرایی احداث شهرک فرودگاهی پرندک از توابع شهرستان زرندیه آغاز شد.

استاندار مرکزی امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه در آیین کلنگ زنی این شهرک فرودگاهی گفت: این شهرک فرودگاهی در قالب یک طرح گردشگری با هواپیماهای سبک و فوق سبک در شهر پرندک اجرا خواهد شد.

سیدعلی آقازاده افزود: در این فرودگاه کاربری آموزش خلبانی تعریف شده و علاوه بر آن به عنوان مکانی برای استفاده افرادی که تمایل به پروازهای کوتاه‌برد با هواپیماهای سبک و فوق‌سبک دارند نیز تبدیل خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح یک جاذبه گردشگری مناسب توسط بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

در ادامه کاپیتان محمد مطلق، مجری طرح و سرمایه گذار پروژه گفت: طرح احداث شهرک فرودگاهی پرندک از سال ۱۳۹۶ آغاز و کار مطالعاتی و اداری آن پیگیری شد.

وی افزود: با هماهنگی بعمل آمده از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و نیز موافقت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجوزهای لازم اخذ و واگذاری زمین برای اجرای پروژه نهایی شد.

وی بیان کرد: به دلیل محدودیت در واگذاری زمین، این پروژه در دو فاز اجرا می شود و در فاز نخست یک مجموعه هوانوردی عمومی با کاربری آموزشی، تفریحی، تعمیراتی و خدماتی تعریف و اجرا خواهد شد.

کاپیتان مطلق بیان کرد: در فاز دوم نیز با ارتقای کاربری ها به یک فرودگاه سبک با هواپیماهای زیر ۱۹ نفر و حمل بار تا ۱۵ تن تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زرندیه و استان مرکزی به عنوان معین استان تهران به شمار می‌روند، افزود: از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این شهرک فرودگاهی امدادرسانی در مواقع بحران به استان تهران است.

وی به اعتبار در نظر گرفته شده احداث این طرح اشاره کرد و افزود: برای بهره‌برداری از فاز اول شهرک فرودگاهی در زمینی به مساحت بیش از ۲۰ هکتار ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group