يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

شهردار ساوه گفت: اولین شهرک ویژه جهت انتقال مراکز خرید و فروش ضایعات ساوه (شهرک بازیافت) به عنوان یک پروژه زیست محیطی در ایام دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


به گزارش نارستان، مهندس سید مهدی حسینی در حاشیه بازدید از عملیات تکمیل این شهرک با اشاره به توجه شهرداری به مباحث زیست محیطی در اجرای پروژه ها، افزود: مجموعه مدیریت شهری دوره پنجم در راستای توجه به محیط زیست و تلاش برای رفع چالش های آن در شهر نسبت به  جمع آوری ضایعات فروشان سطح شهر اقدام نموده است.
وی تصریح کرد: وجود ضایعات فروشان در سطح شهرعلاوه بر خطرات زیست محیطی موجب گردیده تا  ساوه با وجود داشتن زیبایی‌های تاریخی به دلیل حضور این اصناف آلاینده با مشکلاتی مواجه و چهره آن مخدوش شود.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون نباید هیچ ضایعات‌فروشی در محدوده شهر وجود داشته باشد  اما هم اینک شاهد هستیم که  این مراکز با وجود آلودگی‌های بصری، محیط ‌زیستی و به خطر انداختن سلامت شهروندان همچنان در داخل محیط شهری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
مهندس حسینی افزود: هم اینک 34 غرفه و هر یک به مساحت 625 متر مربع در فاز نخست برای انتقال ضایعات فروش ها در شهرک بازیافت شهرداری ساوه در حال آماده سازی است و همه ضایعات فروش های سطح شهر باید به این مکان منتقل شوند.
وی گفت: بیشتر انبار‌های ضایعاتی شهر بدون  اخذ مجوز از شهرداری فعالیت دارند و به دلیل بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در این انبار‌ها این اماکن مستعد برای خرید و فروش اموال مسروقه هستند که باید کنترل شوند.
شهردار ساوه افزود: امیدواریم همزمان با ایام الله دهه مبارک فجرعملیات تکمیل این غرفه ها پایان یافته و  همانند انتقال پرنده فروشی ها به خارج از شهر  بتوانیم گامی در جهت آرامش شهروندان برداریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group