چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه از افزایش ایستگاه‌های آب‌تصفیه این شهر به 450 ایستگاه خبر داد.

ابوالفضل شهباز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هم اکنون یک مخزن با حجم 29 هزار مترمکعب در ساوه احداث شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور 7500 فقره انشعاب فاضلاب نصب و 90 کیلومتر شبکه آب در شهر ساوه اصلاح شده است، ادامه داد: توسعه شبکه آب در مناطق علوی، فجر و مناطق حاشیه نشین حدود 158 کیلومتر انجام شده است، در این مدت ایستگاه پمپاژ در مناطق سیدقلی و تصفیه خانه آب احداث شد و ساختمان اداری به مساحت 500 و 1500 مترمربع ساخته شد.

شهباز راه اندازی و تجهیز واحد اتفاقات، راه اندازی ساختمان اداری غرق‌آباد و نوبران، حفر و تجهیز چاه‌های میمه برای تامین آب شهرهای غرق آباد و نوبران، فنس کشی و محوطه سازی چاه‌ها و مخازن آب، نصب دوربین برای حفاظت مخازن و ساختمان اداری و چاه‌ها، مدیریت فشار شبکه آب و زون بندی شبکه شهر ساوه را از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب ساوه از بدو تاسیس تاکنون عنوان کرد.

وی با توجه به نقش آب و کمبود این مایه حیات در شهرستان گرم و خشک ساوه گفت: در راستای اهداف شرکت و به منظور جداسازی آب شرب از آب مورد استفاده برای مصارف غیر شرب و نیز کاهش هزینه تصفیه تمامی منابع آب و در نهایت ترویج فرهنگ صرفه جویی به عنوان محور اصلی فعالیت شرکت آبفا و ارائه خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان پروژه دو شبکه‌ای شدن آب شهرستان و توزیع آب تصفیه از سال 86 با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال چشمگیر مردمی به روشنی واضح است که این شرکت توانسته بخش عمده‌ای از نارضایتی شهروندان از آب شرب را جبران کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه بیان کرد: در ابتدای اجرای پروژه با توجه به نیاز روزانه مردم به آب شرب، طرح شبکه دوم آب به روش اسمز معکوس با 15 هزار و 78 متر شبکه توزیع و 30 ایستگاه برداشت آب با استفاده از کارت‌های اعتباری و قیمت پایین آغاز و به مرحله بهره برداری رسید.

شهباز خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نیاز روزانه شهروندان به 500 متر مکعب آب شرب، تعداد ایستگاه‌های آب تصفیه را به  450  ایستگاه افزایش داده و طول شبکه توزیع به 96 کیلومتر رسید.

وی با اشاره به این که از سال 87 تاکنون 15 هزار و 648 مورد تعویض کنتور انجام شده است، گفت: در این مدت چهار هزار و 885 مورد انشعاب نیز مجاز شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group