چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) گفت: شستا اسپانسر تیم ملی فوتبال نشده و هیچ تصمیمی برای اسپانسری تیم ملی ندارد.

حسن محمدی در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه و زرندیه وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: از آنجاکه این احتمال وجود داشت که فدراسیون فوتبال نظیر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با بحران مالی مواجه شود، لذا شستا اقدام به پرداخت مبلغی به عنوان قرض‌ به فدراسیون فوتبال کرده است تا تیم ملی فوتبال با چالش مالی روبرو نشود و بتواند بدهی خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: قرار است مبلغی که قرض داده شده است در قبال دریافت یک فقره چک به تاریخ فروردین ماه سال آینده از سوی فدراسیون فوتبال به شستا عودت داده شود.

مدیر روابط عمومی شستا در ادامه از این مجموعه به عنوان یک بنگاه اقتصادی و مالی یاد کرد که به دلیل تنوع موضوعات و کارکرد جغرافیایی بار سیاسی نیز به خود گرفته و به یکی از سودده‌ترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور تبدیل شود.

وی به فعالیت افزون بر ۴۶ هزار نفر در شستا اشاره کرد و افزود: این بنگاه اقتصادی بزرگ در کشور گرچه با ظرفیت های موجود فاصله دارد، اما توانسته علاوه بر ارائه خدمات به ۴۶ هزار نفر در قالب ایجاد فرصت شغلی، گامی در جهت ارائه خدمات به ۴۲ میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بردارد.

محمدی شفافیت در امور و حرکت به سمت بورسی شدن را اولویت شستا از آغاز دوران وزارت وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و افزود: حرکت کردن در مسیر بورس در درون خود شفافیت را به همراه خواهد داشت که زمینه ساز رقابتی شدن می‌شود.

وی تصریح کرد: با تصمیم گیری صحیح و اعمال سیاست‌های اقتصادی درست در حال حاضر شستا توانسته است طی هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دو برابری در سود خالص را محقق کند که البته این سوددهی متاثر از افزایش نرخ ارز نبوده است چرا که افزایش نرخ ارز همه بنگاه‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد، در حالی که مدیریت صحیح شستا عامل کسب این موفقیت شده است.

وی ساماندهی پرونده‌های حقوقی شستا را از دیگر عوامل سوددهی این مجموعه بیان کرد و افزود: شفافیت بیشتر موجب افزایش آورده‌های شستا شده است و راه‌اندازی سامانه ای به دلیل گستردگی جغرافیایی، ارتقاء از درون و اتکاء به توانمندی داخلی با بهره‌گیری از نیروی جوان، متخصص و بومی در کسب این موفقیت موثر بوده است.

محمدی با رد موضوعاتی مبنی بر واگذاری شستا، اظهار کرد: این بنگاه اقتصادی به سمت بورس و سهامداری حرکت می کند و هیچگاه موضوع واگذاری در دستور کار نیست، بلکه به لحاظ چابک سازی مجموعه، طرح ادغام مجموعه های وابسته در دستور کار است.

وی تصریح کرد: شستا قابل فروش نیست، چرا که سهام آن متعلق به ۴۲ میلیون نفر ایرانی است و اصلا امکان فروش آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: شستا با ۹ هلدینگ شامل نفت، گاز، پتروشیمی، داروئی، کشتیرانی، صنایع عمومی، داروئی، دامداری، کشاورزی، سیمان و ... فعالیت می کند و در شهرستان های ساوه و زرندیه نیز شرکت هایی نظیر داروسازی رهاورد تامین، سیمان، کاغذسازی کاوه و گاز لوله وابسته به این مجموعه در حال فعالیت هستند.

محمدی در پاسخ به این سوال ایسنا که با توجه به عدم همخوانی درآمدها و هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی و استقراض این سازمان از بانک های عامل، با دریافت تسهیلات برای پرداخت حقوق ماهانه مستمری بگیران تامین اجتماعی، مجموعه شستا چه باری از هزینه های سازمان تامین اجتماعی را به دوش می کشد، گفت: قطعا به دلیل سوددهی بالای شستا، ماهانه بخشی از هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی در حوزه پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تامین می‌شود و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی خود را مکلف به حمایت مالی از این سازمان می داند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص میزان رقم ریالی کمک مالی شستا به سازمان تامین اجتماعی چه به صورت بلاعوض یا قرض الحسنه برای پرداخت مطالبات مستمری بگیران گفت: از رقم دقیق اطلاعی ندارم و باید مدیر عامل شستا یا مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی میزان حمایت مالی را اعلام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group