جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: شهدای دانشجو اسناد استقامت نظام اسلامی در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین آل‌اسحاق در آئین یادواره شهدای دانشجو شهرستان ساوه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه برگزار شد با تاکید بر اینکه، شهدا عاشق خدا بودند و برای مجاهدت در راه خدا از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، اظهار کرد: شهدای دانشجو با رها کردن سنگر تحصیل پا در سنگری گذاشتند که مجاهدت آنان نبض بیداری و استقامت و ایستادگی در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح بود.

وی بیان کرد: شهیدان والامقام آرامش را در ماندن ندانسته و در رفتن می‌دانستند و براین اساس جان خود را به بالاترین قیمت در راه خدا فدا کردند و مایه اقتدار و بقای نظام اسلامی شدند.

وی افزود: در ماه‌های نخستین پیروزی انقلاب دشمنان نظام اسلامی برنامه روزشماری برای برگشت به کشور داشتند اما به برکت جانفشانی رزمندگان این آرزو را به گور بردند و تمامی توطئه های مستکبران عالم با جافشانی رزمندگان اسلام که بخشی از آنان را جوانان تحصیل کرده و دانشجوی کشور تشکیل می‌دادند، نقش بر آب شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه شهدا به مقام عند ربهم یرزقون رسیدند، تصریح کرد: خدای تعالی به دلیل مقامی که به انسان برای دفاع از دین و اسلام می‌بخشد، مشتری شهدا شد و آنان را با افتحار خرید و مشتری خدا شدن بالاترین مدال افتخار برای شهدا و ایثارگران است.

وی عزت را هدیه‌ای الهی از سوی خدای تعالی برای شهدا دانست و تصریح کرد: نبرد حق و باطل یک نبرد همیشگی و دائمی است و شهادت بهترین نوع مرگ در این نبرد است.

سردار آل‌اسحاق افزود: هدف شهدا تربیت انسان است و اگر به برکت خون مطهر شهدا به فناوری علمی در عرصه‌های گوناگون دست یافتیم باید به فناوری تربیتی منطبق بر سیره شهدا نیز دست یابیم.

وی از وصیت نامه شهدا به عنوان یادگار ارزشمندی برای الگو برداری از سیره شهیدان یاد کرد و افزود: شهدا به نماز اهمیت زیادی می‌دادند و در وصیت نامه آنها بیشترین تأکید به برپایی نماز شده است. 

معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیر عامل کشور با تاکید بر تقویت رابطه جاماندگان قافله شهیدان با شهدای والامقام گفت: شهدا زنده اند و طبق آیه قرآن نزد خدا روزی می‌خورند و گلزار شهدا مدال افتخار ایران اسلامی است.

وی توجه به قرآن را از دیگر توصیه‌های شهدا دانست و افزود: عمل به قرآن موجب سعادت انسان و رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی خواهد شد. شهدا محاسبه نفس داشتند و همین عامل موجب شد که خدا مشتری شهیدان شود.

سردار آل‌اسحاق تاکید کرد: شهدا مراقب زبان و رفتار خود بودند و به بهترین شکل از دنیای خود استفاده کردند. دنیا طلب نبودند بلکه دنیا را پلی برای رسیدن به کمال و سعادت دانستند و در جوار رحمت حق آرمیدند.

در ادامه حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اقدامی ارزشمند و یک فضیلت است، گفت: شهدا با عشق به خدا و اهل بیت جان خود را نثار کردند و برای کشور عزت و اقتدار آفریدند.

وی بیان کرد: شهدا از آن جهت ماندگار هستند که با خدا معامله کردند و دل خود را با ایزد متعال پیوند زدند. شهیدان جان خود را فدای دین و اسلام کردند و مادامی که یاد شهدا در دل ما زنده است باید امیدوار باشیم.

در این آئین پیکر یک شهید گمنام به صورت نمادین تشییع و سپس از خانواده شهیدان دانشجو  مهدی و هادی ناصری تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group