پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مهندس سید مهدی حسینی شهردار ساوه در جمع کارکنان منطقه 2 شهرداری گفت: طی دو سال نوسانات اقتصادی زیادی از جمله اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده، افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت مصالح مورد نیاز شهرداری، تورم کم سابقه سال 97، افزایش حقوق و مزایا، رکود ساخت و ساز را سپری کردیم.


وی ادامه داد: علیرغم مشکلات و سختی های زیاد توانستیم با تلاش تمامی کارکنان شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان از بحران های مالی دو سال گذشته عبور کنیم اما هم اینک وضعیت بودجه عمرانی و جاری شهرداری از نظر ما مناسب و ایده آل نیست و در حال نزدیک شدن به خط قرمز هستیم.
وی تصریح کرد: 60 درصد بودجه های شهرداری باید صرف امور عمرانی و 40 درصد صرف هزینه های جاری شود، اما این در حالی است که هم اینک هزینه جاری شهرداری ساوه به ۵۸ درصد رسیده و این زنگ خطری است که ما را به بحران سال 96 برمی گرداند.
مهندس حسینی با بیان اینکه باید تلاش شود تا شهرداری را از وضعیت آسیب پذیری مالی خارج کنیم، اظهار داشت: انتظار می‌رود تمامی کارکنان خانواده بزرگ مدیریت شهری با درک شرایط بحرانی با ایجاد درآمد و وصول درآمدهای قانونی شهرداری تلاش بیشتری را برای بهبود وضعیت بودجه داشته باشند.
وی یادآور شد: باید ریل گذاری مناسبی جهت ایجاد درآمدهای قانونی شهرداری صورت گیرد تا بتوانیم با ایجاد درآمد از محل درآمدهای قانونی بخشی از این کمبود را جبران کنیم و لازم است تا در این وضعیت اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه شهرداری ساوه برای اداره شهر نیازمند ماهانه 17.5 میلیارد تومان درآمد است، افزود: طی دو سال اخیر در سخت‌ترین شرایط مالی تلاش کردیم تا با اجرای پروژه های مختلف مردم را امیدوار نگه داریم اما در حال حاضر به دلیل کاهش درآمد با کمبود ماهانه 7 میلیارد تومان درآمد مواجه هستیم.
مهندس حسینی ادامه داد: امروز حوزه شهری باید بر اساس فکر، تخصص و آینده نگری اداره شود و اگر از وضعیت امروز شهرداری غفلت کنیم بار دیگر وارد بحران مالی خواهیم شد؛ ما نمی خواهیم به بحران سال ۹۶ برگردیم.
 وی تصریح کرد: سهم شهرداری منطقه ۲ در ایجاد درآمد ماهانه ۴ میلیارد تومان و منطقه یک ماهانه ۵ میلیارد تومان پیش بینی شده و لازم است همه با جدی گرفتن بحران در این زمینه تلاش کنند تا در پرداخت حقوق و مزایای پایان سال دچار مشکل نشویم.
شهردار افزود: باید به مردم ثابت کنیم که هر چه میزان مشارکت آنان بیشتر باشد، روند توسعه شهر و استفاده از خدمات آن نصیب خود شهروندان خواهد شد. لذا باید با ریل گذاری و تیم سازی مناسب جهت وصول مطالبات شهرداری، شرایط مطلوب تری را از لحاظ اداره امور شهری رقم بزنیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group