پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رییس آموزش و پرورش ساوه گفت: ۱۰ الی ۲۰ درصد از مدارس بخش مرکزی ساوه دارای بافت فرسوده هستند و ترمیم و مقاوم‌سازی آن‌ها در اولویت است.

«ابراهیم فراشیانی» پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شماری از مدارس بخش مرکزی ساوه نسبت به زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند و استاندارهای تعیین شده از سوی اداره استاندارد در ساخت و ترمیم مدارس را دارند.
وی اظهار داشت: با اهتمام خیران و سازمان نوسازی مدارس پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ سال آینده  در ساوه مدرسه‌ای با بافت قدیمی وجود نداشته باشد.
رییس آموزش و پرورش ساوه بیان کرد: تکمیل استاندارد مدارس این شهرستان در حوزه مصرف حامل‌های انرژی به اتمام رسیده است و اکنون فقط شمار اندکی از مدارس صعب‌العبور از بخاری گازی استفاده می‌کنند که این مدارس نیز تا پایان امسال به سیستم گرمایشی گرماتاب مجهز می‌شوند.
فراسیانی یادآور شد: براساس هماهنگی با ستاد بحران شهرستان ساوه سه باب مدرسه در حوزه شهری به‌عنوان نمونهو به منظور اسکان مردم برای ایمن ماندن در شرایط اضطراری و بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در نظر گرفته شده است. 
وی تاکید کرد: سازه اغلب مدارس ساوه به‌دلیل رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز نسبت به زلزله حتی با شدت هفت ریشتر نیز مقاوم هستند و تخریب نمی‌شوند.
رییس آموزش و پرورش ساوه  یادآور شد: ۳۱۴ باب مدرسه در ساوه وجود دارد و افزون بر ۵۲ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
 فراشیانی افزود: چهار باب مدرسه نیز در مناطق عباس‌آباد، پیک‌نیک گاز، خلیج فارس و سلمان ساوجی در حال ساخت است که یکی از این واحدهای آموزشی به‌زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
شهرستان ساوه با ۲۹۰ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی به شمار می‌رود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group