جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

2 طرح اقتصادی در قالب تولید محصولات گلخانه‌ای که از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ایجاد شده، روز سه‌شنبه در زرندیه بهره برداری شد.

این طرح‌ها، مرحله نخست از گام سوم مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت زرندیه در منطقه خشکرود است که با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)،‌ استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان راه‌اندازی شد و با آغاز به‌کار آن‌ها در مجموع ۷۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت بنیاد برکت در خشکرود زرندیه در مجموع ۵۰ هکتار مساحت دارد که ۲ بخش بهره‌برداری شده حدود ۱۵ هکتار از وسعت آن است.

مرحله پنج هکتاری در این مجتمع  امروز وارد مدار تولید شدکه برای آن ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده  اما حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هکتار ۲ مجموعه مذکور بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیون ریال است.

در این واحدها ۲ نوع محصول گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه ای رنگی تولید می‌شود که عملکرد برداشت در هر مترمربع برای فلفل دلمه‌ای ۱۸ کیلوگرم و در گوجه‌فرنگی ۴۰ کیلوگرم است.

همچنین واحد صنعتی ذوب روی ایجرود و زرین شیشه در آشتیان و اراک نیز به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

فناوری مورد استفاده در مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت خشکرود زرندیه از نوع هایتک و هیدروپونیک است.

زرندیه با جمعیت ۷۰ هزار نفری از توابع استان مرکزی در فاصله ۸۰ کیلومتری تهران قرار دارد و از کانون‌های تولید محصولات گلخانه‌ای و پسته به‌شمار می‌آید.

 

استاندار مرکزی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نماد مدیریت اقتصادی و اشتغال در کشور است که مدیران دستگاه‌های مختلف می‌توانند از رویه‌های حاکم بر این ستاد، الگوبرداری کنند.

«سید علی آقازاده» روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری ۲ طرح گلخانه‌ای بنیاد برکت در بخش خشکرود شهرستان زرندیه، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مجموعه‌ای از نیروهای جوان و بسیجی است که با تفکر علمی و نوین با هدف توسعه اقتصادی کشور فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: این ستاد با مدیریتی صحیح، روزآمد و با استفاده از نیروهای توانا در راستای اجرای فرامین امام (ره) در خصوص توسعه کشور و همچنین اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری حرکت می کند.

آقازاده اظهار داشت: در زمینه‌های کشاورزی‌،‌ توسعه اماکن درمانی،‌ بهداشتی و آموزشی مناطق محروم نیز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدامات ارزنده ای انجام داده که به چنین فعالیت‌هایی در سراسر کشور نیازمند هستیم.

وی گفت: این ارگان انقلابی اهداف عالیه نظام را به ویژه در شرایط سخت تحریم‌ها و نیل به اقتصاد مقاومتی تحقق می بخشد و به سرعت در حال توسعه و تکمیل طرح‌های اشتغالزا برای خدمت به مردم ایران است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: در حوزه قوانین کشور ضعف‌هایی وجود دارد که باید اصلاح و ترمیم شوند زیرا برخی موانع قانونی به خصوص در حوزه کشاورزی نوعی خودتحریمی محسوب می شود.

به گفته آقازاده و بر اساس اعلام وزارت کشور، دستگاه‌های نظارتی استان مرکزی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی جزو سه استان برتر کشور قرار دارند که این مهم با کمک بخش خصوصی حاصل شده است.

آقازاده گفت: راه اندازی طرح‌های گلخانه‌ای باعث ایجاد صدها شغل در استان مرکزی می‌شود که منطبق با سیاست‌های عالی نظام اسلامی است و امیدواریم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این مقطع، کشور را از مشکلات و نابسامانی‌ها عبور دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز، بهره‌برداری واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان زرندیه را با توجه به فقر منابع آبی زیرزمینی، حائز اهمیت خواند.

«محمدرضا منصوری» افزود: ساوه و زرندیه سرزمین فرصت‌های طلایی هستند که با اهتمام مسوولان و حمایت بخش خصوصی می توان قدم‌های بزرگی در حوزه اشتغال و تولید این مناطق برداشت.

وی با تبریک هفته بسیج، گفت: هر کسی که از جان و توانایی های خود برای مملکت اسلامی قدم بردارد به نوعی بسیجی محسوب می شود و بسیجیان مانند دوران دفاع مقدس در عرصه‌های تولید و اشتغال کشور نیز پیشتاز هستند.

منصوری بیان کرد: ایران به طور کلی کشوری پرمصرف در زمینه انرژی است و باید این مساله با ارایه راهکارهای فرهنگی، بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و آموزش به نحو شایسته‌ای مدیریت شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت ادامه داد: استفاده از فناوری‌های هیدروپونیک در بخش کشاورزی می‌تواند به صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب منجر شود و این مساله باید در کشور فراگیر شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته و با برداشت‌های بی رویه سبب فقیر شدن سفره‌های زیرزمینی آب شده‌ایم که جبران این کمبود به سادگی میسر نیست.

منصوری، از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت گلخانه‌های هیدروپونیک در زرندیه که از مناطق دارای مشکل در زمینه آب است، قدردانی کرد.

امروز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، استاندار مرکزی و شماری از مسوولان ۲ واحد گلخانه‌ای در زمینه تولید گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه ای رنگی با توان اشتغال ۷۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال در مجتمع کشت و صنعت خشکرود شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسید.

زرندیه دارای ۷۰ هزار نفر جمعیت است که در حوزه تولیدات باغی و زراعی از قطب‌های استان مرکزی محسوب می شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ایجاد ۲۵۰ هزار شغل در سراسر کشور با اجرای طرح‌های اقتصادی تا پایان سال ۹۹ هدفگذاری شد.

«محمد مخبر» روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از ۲ واحد گلخانه‌ای از مجتمع کشت و صنعت خشکرود زرندیه، افزود: امسال ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در برنامه ستاد اجرایی فرمان امام قرار دارد که با برنامه‌های انجام شده،‌ اکنون از این هدفگذاری‌ها جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: برای سال ۹۹ نیز ایجاد طرح های اشتغالزا و اقتصادی به خصوص در حوزه کشاورزی در دستور کار است و پیش بینی می‌شود که ۱۵۰ هزار شغل نیز در این زمان ایجاد شود.

مخبر اظهار داشت: روزانه ۱۰۰ طرح با ایجاد اشتغال ۳۰۰ نفری در سراسر کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام بهره برداری می‌شود و علاوه بر این، امور دیگری مانند ساخت مسجد،‌ درمانگاه،‌ بیمارستان و فضاهای آموزشی نیز در دست اجرا است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: محور اصلی فعالیت‌های این نهاد توانمندسازی اقتصادی با رویکرد ایجاد اشتغال در کشور است و در این مسیر با روحیه جهادی و بسیجی و بهره گیری از جوانان با دانش و متعهد حرکت می شود.

وی با بیان اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با هدف مدیریت منابع آب و نگاه به شرایط خشکسالی کشور از برنامه های راهبردی ستاد اجرایی فرمان امام محسوب می شود، افزود: در منطقه زرندیه هشت هزار و ۶۰۰ شغل توسط این ستاد ایجاد شده است که با تکمیل طرح‌های در دست اقدام تا پایان امسال به ۱۲ هزار و ۸۰۰ شغل افزایش می یابد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: در مسایل سیاسی قرار بود دشمنان به تهران هجوم بیاورند اما اکنون شاهد هستیم که با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، دشمنان را از حیث سیاسی و نظامی به گوشه رینگ رانده ایم.

مخبر گفت: ولایتمداری،‌ تفکر بسیجی و مردم محوری، ایران را در برابر توطئه‌های دشمنان مصون نگه داشته است و در عرصه اقتصادی هم لازم است که با اتکا به ظرفیت‌های درونی کشور برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: سرمایه اصلی کشور نیروهای انسانی تحصیلکرده و صاحب علم و فن هستند که می توانند فرصت‌ها را با استفاده از دانش و تکنولوژی به خدمت تبدیل کنند.

با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام، استاندار مرکزی و شماری از مسئولان ۲ طرح گلخانه ای با وسعت ۱۵ هکتار در خشکرود زرندیه بهره‌برداری شد.

برای به ثمر رسیدن این طرح‌ها که برای ۷۰ نفر ایجاد اشتغال کرده، در مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه‌ای رنگی محصولات واحدهای بهره‌برداری شده هستند.

شهرستان زرندیه با ۷۰ هزار جمعیت از کانون‌های صنعتی و تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی است

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: نخستین مرکز علمی و کاربردی با هدف تربیت و پرورش کارشناسان جوان در شهرستان زرندیه ایجاد می شود.

«علیرضا بزرگی» روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ۲ طرح گلخانه ای شهرستان زرندیه به ایرنا، گفت: قرار است این مرکز علمی و کاربردی در زمینی به مساحت ۱۳ هزار هکتار ایجاد شود تا زمینه ای برای کار و تعامل جهادی تولیدکنندگان، کارشناسان و مردم باشد.

وی با بیان اینکه دستیابی به امنیت غذایی مدنظر مقام معظم رهبری از راهبردهای در دستور کار این ستاد محسوب می شود، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور تامین غذای کافی، ارزان، سالم و در دسترس با تکیه بر توان داخلی یک ضررورت است و به همین خاطر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برای دستیابی به این مهم در برنامه هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار دارد.

وی افزود: اکنون در حوزه تولید مواد غذایی کشور تنگناهایی وجود دارد که با تکیه بر نیروهای توانمند و دانش جوانان می توان رفع مشکل کرد.

بزرگی گفت: برای تولید شیر، قند و شکر، خوراک دام و روغن خوراکی نیز طرح‌هایی در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دست اجرا است که می تواند به تامین پایدار غذایی کشور کمک کند.

 مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، افزود: مجتمع کشت گلخانه‌ای خشکرود شهرستان زرندیه که با تکنولوژی روز دنیا به صورت هیدروپونیک فعالیت می‌کند از مجتمع‌های مدرن و مکانیزه کشور است که می‌تواند علاوه بر مدیریت بهینه مصرف به افزایش تولیدات و اشتغال هم کمک کند.

بزرگی گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برای تولید محصولات سالم با رویکرد بازارهای جهانی از برنامه های محوری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و تلاش می کنیم که برای سایر تولیدکنندگان علاقه مند به این عرصه پشتوانه سازی کنیم.

به گفته این مسوول مجتمع گلخانه‌ای زرندیه و واحدهای افتتاحی امروز دارای زیرساخت‌های مناسبی از جمله مرکز تولید نشا، سردخانه و بخش بسته بندی است.

وی، همچنین انتقال دانش و فناوری به سایر بهره برداران بخش کشاورزی را از فعالیت‌های در دستور کار هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برشمرد و گفت: تعامل سازنده با سرمایه گذاران و کشاورزان منطقه با هدف بهره‌مندی از دانش و ابزارهای مدرن روز از برنامه‌های آتی است.

۲ طرح گلخانه‌ای ویژه تولید گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه‌ای رنگی با اشتغال ۷۰ نفر و سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال، روز سه‌شنبه با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، استاندار مرکزی، فرماندار و نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در خشکرود زرندیه بهره‌برداری شد.

زرندیه با ۷۰ هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های موثر در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای و باغی استان مرکزی است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group