دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیر گمرک شهر صنعتی کاوه از شناسایی و توقیف ۲ هزار و ۱۲۰ تن کاشی فاقد مجوز صدور خبر داد و گفت: فردی با جعل بخشنامه‌های گمرک کشور و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت قصد انتقال این محموله به خارج از کشور را داشتند.

«فرامرز امیدی» روز پنجشنبه در مورد جزئیات این محموله توقیفی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: فردی با جعل بخشنامه های مراجع بالادستی کشور و درج نام خود به عنوان یکی از شرکت‌های مجاز به صادرات کاشی، اقدام به بارگذاری این محموله در اسناد ضمیمه اظهارنامه‌ها کرده بود که ترفند او برای فریب کارشناسان گمرک موثر نشد.

وی افزود: با هوشیاری و تیزبینی کارکنان، مدیریت و حراست گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه و هماهنگی با گمرکات مرزی مقصد اظهارنامه‌ها،این تخلف شناسایی و از حمل آن ممانعت شد.

امیدی با تقدیر از همکاری موثر گمرکات مرزی اظهار داشت: این محموله کاشی در سامانه جامع امور گمرکی در راستای تسهیلات پیش بینی شده گمرک به صاحبان کالای تجاری و تولید کنندگان در سال رونق تولید اظهارشده بود که در این مسیر نیازی به مراجعه صاحب کالا و کامیون‌های حامل نیست اما با شناسایی متحلفان و دست اندرکاران، تعدادی از کامیون‌ها توقیف شدند و پس از تحقیقات تکمیلی،‌ به زودی پرونده برای انجام مراحل قانونی به حوزه قضائی ارجاع می‌شود.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: این محوله کاشی شامل ۵۶ هزار و ۳۳۰ کارتن در هشت فقره اظهارنامه تنظیم شده بود و ارزش کالا نیز بیش از ۱۲۶ هزار دلار تعیین شده است.

منطقه ویژه اقتصادی کاوه در دل بزرگترین شهر صنعتی کشور و در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ساوه قرار دارد که ۲۵ واحد صنعتی و تولیدی از مجموع ۵۰۰ کارخانه این ناحیه را در خود جای داده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group