جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

ایسنا/مرکزی رئیس هیات قایقرانی شهرستان ساوه گفت: مسابقات انتخابی قهرمانی کشور در رشته قایقرانی اسلالوم بانوان به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

فهیمه حسینی در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسابقات انتخابی تیم قایقرانی اسلالوم در سه رده سنی زیر ۱۲، ‌ ۱۴ و ۱۶ سال برای نخستین بار در استان مرکزی به میزبانی ساوه برگزار می‌شود، اظهار کرد:  مسابقات با حضور ۱۴ ورزشکار برگزار شد که ۶ تن از آنها را بانوان ورزشکار ساوجی تشکیل می‌دهند. امیدواریم در مسابقات انتخابی استان، دست کم دو بانوی ورزشکار ساوجی حضور داشته باشند.

وی گفت: پس از برگزاری مسابقات در هر رده سنی دو نفر انتخاب خواهند شد که در قالب تیم استان مرکزی در روزهای ۲۱ تا ۲۴ آبان برای حضور در مسابقات کشوری، در استان کهکیلویه و بویر احمد شرکت می‌کنند. در مسابقات کشوری نیز از هر رده سنی سه نفر برای حضور در تیم ملی انتخاب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اراک و ساوه به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های لازم، ظرفیت لازم برای برگزاری ورزش اسلالوم را دارند، گفت:  اظهار کرد: این رشته ورزشی در ساوه نوپا است و از حدود هشت ماه پیش با حضور تعدادی از بانوان قایقران که در حال یادگیری هستند، ‌ فعالیت خود را آغاز کرده است.

حسینی از برگزاری یک دوره استعدادیابی در رشته اسلالوم که از ورزش‌های المپیکی است حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده در ساوه خبر داد و افزود: با تهیه قایق، از طریق رایزنی‌های صورت گرفته با فدراسیون، این رشته ورزشی را در ساوه راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی به اشتیاق بالای علاقمندان برای شرکت در رشته تک نفره این ورزش در ساوه اشاره کرد و افزود: نبود قایق و پارو به اندازه کافی از مشکلات موجود در این حوزه است به گونه‌ای که تنها چهار قایق کایاک وجود دارد و این محدودیت موجب شده است تا نتوان برنامه های آموزشی را اجرایی کرد.

رئیس هیات قایقرانی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه بانوان ساوجی مدتی است که با قایق کاناپولو تمرین می‌کنند، گفت: برای برگزاری مسابقات امروز در رشته اسلالوم از اراک قایق به صورت امانت تحویل شده است.

وی به المپیکی بودن این ورزش و شانس بالای مدال آوری برای کشور، ‌ اشاره کرد و افزود: انتظار علاقمندان به این رشته مهیج و بانشاط ورزشی این است که  با سرمایه گذاری در این عرصه علاوه بر شانس حضور بانوان استان مرکزی در مسابقات بین المللی بخصوص المپیک، در کسب افتخارات ورزشی اهتمام جدی داشته باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group