پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه، از رشد 20 درصدی ارزش وزنی و رشد 84 درصدی ارزش ریالی صادرات انجام شده در این گمرک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فرامرز امیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان مهرماه امسال ۵۴۴ هزار و ۵۹۸  تن کالا به ارزش ارزی ۲۴۱ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده است. ان میزان صادرات از نظر ارزشی دلاری ۲۰  درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی از این گمرک ۴۴۲ دلار است به تشریح فعالیت‌های گمرک پرداخت و گفت : عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک، آبمیوه، محصولات شیمیایی، چدن آهن و فولاد، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، لوله و پروفیل آهنی و ...بوده است.

وی افزود : این گمرک در میان ۱۰۶ گمرک فعال صادراتی کشور طی ۷ ماهه اول سال ۹۸ از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه ۲۳ را کسب کرده است.

امیدی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات این گمرک طی این مدت ۷۹ هزار و ۳۴۳ تن به ارزش ۲۰۸ میلیون و ۵۲۹ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی  ۴۴ و ارزش دلاری ۳۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه همچنین گفت: ماشین آلات و دستگاه‌های خط تولید، پوره و کنستانتره، اسانس، پاکت آبمیوه، خمیر الیاف از جمله اقلام عمده کالاهای وارداتی به این گمرک بوده است.

وی افزود : این گمرک در میان گمرک‌های فعال وارداتی کشور طی ۷ ماهه اول سال ۹۸ از نظر ارزش کالاهای وارد شده رتبه ۱۵ را کسب کرده است.

امیدی خاطرنشان کرد: در این مدت کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین، آلمان و ایالات متحده آمریکا بیشترین کالاها را از طریق این گمرک به کشورمان صادر کرده‌اند که امارات متحده عربی با صادر کردن ۱۳ هزار و ۷۲۳ تن کالا به ارزش ۵۰ میلیون و ۷۸۴ هزارو ۷۷۶ دلار، مبدا نخست بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و ترکمنستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند که کشور افغانستان با خرید ۲۶۲ هزار و ۲۱۸ تن کالا به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۹۴  دلار در صدر این کشورها قرار گرفته است.

امیدی در ادامه گفت: طی ۷ ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ١٠٧ هزار تن کالا به ارزش  ۴۹۱ میلیون و ۲۷۲ هزار دلار به این گمرک ترانزیت شده است که شاهد رشد  ۳۷ درصدی وزنی و ۸۱ درصدی ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

 وی به مزیت ها و پتانسیل‌های منطقه ویژه اقتصادی کاوه اشاره کرد و افزود: استقرار بزرگترین شهرصنعتی کشور، برخورداری از چهار خط ریلی به همراه بارانداز و انبار مسقف، هاب سوخت، قرارگرفتن در مسیر آزادراه تهران - جنوب و چهار راه ارتباطی کشور، همجواری با استان‌های صنعتی کشور، نزدیکی به پایتخت، داشتن بیش از ۹۵ هزار متر مربع انبار سرپوشیده، داشتن انبارهای هانگار و روبار، فعالیت بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهر صنعتی کاوه، قرارگرفتن در فاصله ۵۵ کیلومتری فرودگاه بین المللی امام (ره) از ویژگی‌های منحصر بفرد منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.

امیدی تصریح کرد: در صورت تقویت نیروی انسانی و ساختن ساختمان اداری - تجاری مناسب برای استقرار سازمان‌های همکار و همجوار می توان در سال رونق تولید شاهد رشد روز افزون در جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای احداث واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی با انتقال تکنولوژی‌های جدید جهت افزایش رونق و توسعه در این منطقه و ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی پایدار و مواد، پویایی بیشتر در اقتصاد استان کشور و منطقه و افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در کشور بود

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group