جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، در 230 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، پیش بینی شده است که امسال در شهرها و روستاهای مختلف استان مرکزی بالغ بر 75 هزار مادر و فرزند شیرخواره در این همایش شرکت کنند .

50 هزار دست لباس متحدالشکل ویژه همایش با سربند "یا صاحب الزمان (عج)" در سراسر استان تهیه شده و توسط خادمین مجمع بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) در اماکن برگزاری نظیر مصلی ها، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ‌ ها به صورت رایگان بین مادران توزیع شده است.

به گفته "علی چاوشی" مسئول برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی ، این همایش سراسری امسال همزمان در 6250 نقطه از ایران و 45 کشور جهان برگزار شده است .

وی در حاشیه برگزاری این آئین معنوی که با حضور مادران و اطفال شیرخوار آنان در سراسر استان برگزار شد، افزود: همایش شیرخوارگان حسینی به عنوان یک حرکت کاملا مردمی تلاش می کند تا بستر تربیت یاران امام زمان (عج) را از سنین کودکی فراهم کند و در واقع مادران با بستن سربند یا صاحب الزمان (عج) ضمن سوگواری برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش فرزندان خود را برای سربازی در رکاب منجی عالم بشریت تربیت می کنند.

وی افزود: این همایش که به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) برگزار می شود از سال 1382 با برپایی تنها یک جلسه در تهران آغاز شد و با گذشت سالیان متمادی هم اکنون به یک حرکت فراگیر و جهانی مبدل شده است و همزمان در 6250 نقطه از کشورمان و 45 کشور جهان در جمعه اول محرم با هدف ابلاغ پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخواره حضرت علی اصغر (ع) و در واقع برپایی نهضت عاشورا پژوهی برگزار می ‌ شود.

به گزارش ایسنا، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر جهان از ساعت 8.30 صبح امروز مصادف با نخستین جمعه از ماه محرم با حضور مادران و اطفال شیرخواره آنان در 230 نقطه استان مرکزی برگزار شد.

  قرائت نذرنامه، سخنرانی درخصوص شخصیت حضرت علی اصغر (ع)، توزیع سیب قرمز در برخی نقاط و توزیع نذورات، شعر خوانی پيرامون شخصيت حضرت علی ‌ اصغر(ع) و بيان مظلوميت آن حضرت، عزاداری و مرثيه ‌ سرايی، حركت نمادين گهواره علی ‌ اصغر(ع)، از جمله برنامه ‌‌ های اين همايش باشكوه بود .

اعلام آمادگی مادران برای تربیت سربازان منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) از جلوه ‌ های بارز این مراسم بود به طوری که مراسم نذرنامه خوانی با همخوانی تمامی مادران انجام شد و مادران شرکت ‌ کننده در این همایش با قرائت عبارت "یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می ‌ کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن یا مسیح حسین یا علی ‌ اصغر(ع) ادرکنی" فرزندان شیرخوار خود را نذر سربازی در رکاب امام زمان (عج) کردند.

 

 

امام جمعه ساوه: کمک به روضه سید الشهدا(ع) زمینه ساز ظهور است

امام جمعه ساوه گفت: کمک به برپایی روضه سید الشهداء(ع) زمینه ساز ظهور است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در همایش شیرخوارگان حسینی ساوه اظهار کرد: تربیت مهدی باوران و مهدی یاوران از مهمترین نتایج خروجی عزاداری برای سید و سالار شهیدان است و مهدی یاوری از مسیر توسل به اهل بیت (ع) و برپایی روضه سیدالشهداء محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه راه رسیدن به خیمه مهدوی از عزاداری برای امام حسین (ع) می گذرد، اظهار کرد: صاحب عزای اصلی عزای حسینی امام زمان (عج) است وظیفه ماست تا برای نصرت و یاری امام زمان خویش ضمن پاسداشت شعائر دینی زمینه ساز ترویج شعور حسینی در کنار شور حسینی باشیم.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به مظلومیت شهدای کربلا اظهار کرد: همه یاران امام حسین (ع) مظلومانه به شهادت رسیدند اما مظلومیت خاصی در شهادت کوچکترین رزمنده واقعه عاشورا وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی مظلومیت علی اصغر (ع) در عالم فراگیر شده است، اظهار کرد: شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش حرارتی در دلهای شیعیان بوجود آورده است که هیچگاه سرد نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی از جمعه اول ماه محرم به عنوان نقطه عطفی برای تبیین مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) یاد کرد و افزود: جمعه اول ماه محرم یک روز را به تاریخ شیعه اضافه کرده است و جمعه اول محرم صدای مظلومیت علی اصغر(ع) را در دنیا بلند کرد و برای همین است که رسانه های معاند و مستکبران عالم از این همایش هراس دارند و همواره در صدد تخریب و تضعیف آن هستند.

وی با بیان اینکه کربلا پناهگاه و ‌ مامن شیعه است، افزود: حیات شیعه از واقعه کربلاست و شهادت حضرت علی اصغر(ع) طفل شیرخواره امام حسین (ع) احیاگر واقعه کربلاست.

امام جمعه ساوه در ادامه خواستار برگزاری جلسات روضه در طول سال شد و افزود: باید روضه علی اصغر (ع) وارد منازل مردم شود تا برکت در زندگی روزمره مردم و منازل آنها جاری و ساری شود.

وی تصریح کرد: مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) کربلا را در دنیا معرفی کرد از این رو باید تلاش کرد تا با تبیین قیام امام حسین (ع) مردم را با سیره عملی آن بزرگوار و هدف قیام کربلا بیشتر آشنا کنیم.

امام جمعه ساوه در ادامه بر لزوم تربیت فرزندان با محبت اهل بیت (ع) تاکید کرد و افزود: مادران تلاش کنند فرزندان خود را حسینی و زینبی تربیت کنند چرا که تربیت منطبق با سبک زندگی اسلامی جامعه را از بروز آسیب های اجتماعی مصون خواهد داشت.

وی از مادران فرزندان شیرخوار خواست تا فرزندان خود را با تربیت اسلامی و بر اساس آموزه ‌ های دینی برای یاری قیام امام زمان (عج) آماده کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group