جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رییس نظام پزشکی شهرستان ساوه گفت: جامعه پزشکی در کل کشور روزهای بسیار سختی را سپری می کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر حسین میران زاده در آیین گرامیداشت روز پزشک و روز داروساز که با حضور مسئولان و جامعه پزشکی ساوه با هدف تحلیل از پزشکان نمونه ساوه برگزار شد با تأکید بر اینکه در حال حاضر کشور در شرایط بحرانی قرار دارد، افزود: مشکلات موجود در گروه پزشکی وضعیت را مشقت بار و‌ دشوار کرده است. مشکلات صنفی جامعه پزشکی بسیار بیشتر و پیچیده تر شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه های هر کشوری را نیروی انسانی تشکیل می دهد، اظهار کرد: باید این ظرفیت های بالقوه به دست نیروی انسانی توانمند و کارآمد به شکل بالفعل در آید.

وی در ادامه از گروه پزشکی به عنوان با سوادترین، حرفه ای ترین و مردمی ترین سرمایه های کشور یاد کرد و گفت: برای تربیت نیروی انسانی در حوزه پزشکی سالها هزینه شده و خروجی مراکز آموزش عالی کشور و کانون های نخبه پروری را جامعه پزشکی تشکیل می‌دهد.

رییس نظام پزشکی ساوه با انتقاد از عدم حمایت صحیح و موثر از کارآمدترین نیروی انسانی کشور تصریح کرد: مدیریت درست در چرخه درمان زمینه ساز ارتقای خدمت رسانی پزشکان به آحاد مختلف مردم در حوزه های گوناگون می شود و بستری برای بهره مندی درست و اصولی از این ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی را فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه چرخه مدیریتی در کشور معیوب است؛ افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز با چرخه معیوب مدیریتی مواجه هستیم.

دکتر میران زاده ادامه داد: دانش آموخته ای که با عالی ترین رتبه کنکور وارد دانشگاه شده و دوران تحصیل را در مراکز آموزش عالی با بیشترین هزینه سپری کرده تا در خدمت سلامت مردم باشد، وقتی در نهایت وارد چرخه درمان می شود با مشکلات عدیده زیرساختی و‌ حمایتی مواجه می شود.

وی تاکید کرد: اگر اختلالی در خدمت رسانی این دانش آموخته توانمند مشاهده می شود به مدیریت بر می گردد و نباید به عملکرد نیروی پزشکی خرده گرفت و ایراد وارد کرد، در واقع ایراد اصلی متوجه مدیریت گروه پزشکی و در راس آن وزارت بهداشت است که باید در دست مدیریت ذیصلاح و‌ توانمند باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می آید در شرایطی که کشور دچار مشکلات اقتصادی متاثر از تحریم ها و برخی سوءمدیریت ها شده است به جای برخورد با مفاسد اقتصادی، توجهات به صورت افراطی و اشتباه و شاید مغرضانه به گروهی از جامعه که همانا پزشکان هستند می شود که با کمترین تعرفه به مردم خدمت رسانی می کنند. اما بیشترین مالیات مربوط به این جامعه است و رسانه ها نیز به جای پرداختن به مفاسد اقتصادی و اختلاس گران همواره صحبت از فرار مالیاتی پزشکان می کنند.

دکتر میران زاده تأکید کرد: با وجود اینکه پزشکان می دانند سازمان تامین اجتماعی یک سازمان ورشکسته است و بدهی و معوقات بیمه ها به پزشکان از یکسال فراتر می رود اما با این حال این پزشکان هستند که همواره در خدمت بیمه شدگان بوده و با تعرفه پایین خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

وی گفت: بالغ بر ۷۰ درصد بیماران ساوه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و معوقات سازمان تامین اجتماعی معیشت پزشکان را با چالش مواجه کرده است اما ما پزشکان به دلیل تعهدی که به مردم داریم و‌ در آغاز کار طبابت سوگند خوردیم که از هیچ تلاشی برای حفظ سلامت مردم دریغ نکنیم لذا در برخی موارد حتی خدمات رایگان ارائه می‌کنیم و‌ جای بسی تعجب است که صحبت از فرار مالیاتی پزشکان می شود که مغرضانه و دور از انصاف است.

وی افزود: باید به گونه ای از نخبگان حمایت شود که از خروج تحصیل کرده های جامعه از کشور جلوگیری کنیم. مسئولان به داد پزشکان برسند و بدانند که جامعه پزشکی این روزها در شرایط افسردگی بسر می برد.

در این مراسم که با حضور نماینده مجلس، فرماندار، رییس نظام پزشکی استان مرکزی و دیگر مسئولان برگزار شد از پزشکان نمونه شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت پزشکان گفت: شأن و جایگاه پزشکان در جامعه به خوبی حفظ نشده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز که با هدف تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: در دوران تحریم، شرایط اقتصادی دشوار می شود و هم اکنون نیز همین وضعیت در کشور حاکم است.

وی به کسری ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی بودجه کشور در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: این میزان کسری عدد بسیار بزرگی است که در اثر تحریم و ‌فشارهای اقتصادی بوجود آمده که جبران آن سخت است. باید شرایط تحریم را به فرصت تبدیل کرد تا بخشی از کسری بودجه جبران شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر هفت میلیون حقوق بگیر دولتی بعلاوه پیمانکاران در کشور وجود دارند در حالیکه در بسیاری از کشورها میزان پرداختی حقوق بخش دولتی بسیار کمتر از ایران آنهم با وجود جمعیت بیشتر آن کشورهاست و این مسئله نشان از بالا بودن هزینه جاری در کشور دارد.

نماینده ساوه و زرندیه در ادامه با تجلیل از خدمات جامعه پزشکی با وجود همه مشکلات گفت: پزشکان از افراد با استعداد جامعه هستند و در شرایط کنونی با شرایط دشواری مواجه هستند.

وی با تاکید بز اینکه شأن و منزلت جامعه پزشکی حفظ نشده است، تصریح کرد: میزان هزینه ای که جامعه پزشکی دارند با درآمد آنان همخوانی ندارد.

منصوری در ادامه گفت: باید در شرایط کنونی که با تحریم و فشار اقتصادی مواجه هستیم مقاومت کرد تا در سایه تولید محور بودن و تقویت صادرات از شرایط دشوار کنونی عبور کنیم و خوب زندگی کردن که حق همه مردم است را به همه ملت هدیه کنیم.

 

رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی گفت: از مجلس انتظار می رود که در خصوص افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی بازنگری صورت دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر حسن طاهر احمدی در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز که با هدف تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان ساوه برگزار شد، افزود: افزایش جذب دانشجویان رشته پزشکی از موضوعاتی است که امروزه در کشور مطرح است در حالی که نبود زیرساخت لازم، کمبود اساتید و منابع مالی موانع بزرگی برای پذیرش دانشجویان پزشکی آنهم فراتر از ظرفیت موجود قلمداد می شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سالانه قریب به ۷۰۰ نفر از پزشکان از کشور مهاجرت می کنند، افزود: امیدواریم قوانینی تصویب شود که زمینه ساز جلوگیری از مهاجرت نخبگان و پزشکان از کشور شود و در سایه حمایت ها پزشکان بتوانند در ایران طبابت کنند.

رییس نظام پزشکی استان مرکزی در ادامه به موضوع پرداخت مالیات پزشکان نیز اشاره کرد و افزود: با وجود بدهی ۱۵ ماهه سازمان های بیمه گر به پزشکان در کشور اما مالیات پزشکان در موعد مقرر و طبق قانون و ‌ضوابط پرداخت می شود. قبل از اینکه منابع مالی توسط بیمه‌ها پرداخت شود پزشکان نسبت به پرداخت تعهدات قانونی خود در موعد مقرر اقدام می کنند.

وی گفت: جامعه پزشکان ناامید از نگاه تبعیض آمیز است و همواره در نوک پیکان نقدهای غیرمنصفانه قرار دارند.

دکتر طاهر احمدی افزود: با وجود اینکه نرخ تورم رشد داشته و افزایش قیمت ها در همه حوزه ها چشمگیر بوده است اما تنها تعرفه پزشکی پنج درصد افزایش یافته است که نشان از تبعیض و بی مهری دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت و مجلس اگر به پزشکان و نخبگان کم لطفی کنند جامعه آسیب خواهد دید. باید قوانینی تصویب شود که شان و جایگاه جامعه پزشکی حفظ شود.

وی بیان کرد: مردم به جامعه پزشکی اعتماد دارند اما عده ای مغرضانه یا سهوا به دنبال تضعیف این اعتماد و کاهش حرمت هستند که نگران کننده و آسیب زاست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group