شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: تمامی چاه‌های آب در شهرستان‌های ساوه و زرندیه تا پایان سال جاری ملزم به نصب کنتور هوشمند هستند .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عزت اله آمره‌ای در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ساوه اظهار کرد: در قانون بودجه ظرفیتی پیش بینی شده‌است تا با اعطای وام ارزان قیمت و به صورت قرض الحسنه از منابع محلی و دولتی زمینه تسهیل در هوشمند سازی کنتورهای چاه‌های بهره برداری در حوزه کشاورزی فراهم شود .

وی با اشاره به اینکه شهرستان های ساوه و زرندیه سهم کمتری از نزولات آسمانی نسبت به سایر نقاط استان دارند، بیان کرد: در اجرای طرح نصب کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی، دو شهرستان بحرانی ساوه و زرندیه به عنوان پایلوت استان انتخاب و در یک برنامه زمان‌بندی برای نصب کنتور هوشمند اقدام خواهد شد .

این مقام مسئول در شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی تاکید کرد: کشاورزانی که امسال نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام نکنند به آنها در سال آینده اجازه بهره برداری از منابع آبی داده نخواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه نصب کنتور هوشمند در چاههای آب زمینه ساز مصرف منطقی، درست و بهینه منابع آبی خواهد شد، افزود: طبق برنامه زمان‌بندی تمامی بهره برداران از چاه‌های آب ملزم به نصب کنتور هوشمند هستند و در راستای تامین منابع مالی علاوه بر تخصیص اعتبارات محلی و دولتی از ظرفیت بخش‌های خصوصی استان نیز بهره‌برداری خواهیم کرد .

آمره ای با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و 380 مورد چاه برای مصارف کشاورزی، دامداری و صنعتی در شهرستان وجود دارد، افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری با پیگیری از طریق شورای حفاظت آب شهرستان و تامین منابع تمامی چاه‌ها به کنتور هوشمند تجهیز شوند .

وی به بدقولی شرکت‌های سازنده کنتور در اجرای تعهدات خود اشاره کرد و افزود: از آنجائیکه میزان مصرف کنتور در کشور مشخص نیست لذا امکان تولید به موقع کنتور توسط شرکت‌های سازنده وجود ندارد، در حالیکه اگر میزان مصرف مشخص شود قطعا تولیدکنندگان نیز به موقع به تعهدات خود عمل خواهند کرد .

وی همچنین در خصوص بازسازی پل هفت دهنه نیز گفت: این پل که براثر سیلاب بهاره تخریب شده است با تخصیص اعتبارات قبل از شروع فصل بارش ها بازسازی و مرمت خواهد شد .

در این جلسه در خصوص تخصیص منابع آبی بیشتر برای بخشی از روستاهای شهرستان که دچار کمبود آب هستند بحث و بررسی صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group