پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی ساوه گفت: ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در ساوه عملیاتی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علیرضا حسینی در نشستی با مدیران صنایع و کارفرمایان واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ شهرستان ساوه، ارتقای سطح خدمات ذینفعان سازمان تامین اجتماعی شامل کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران را در جهت رعایت حقوق شهروندی در بسترهای الکترونیک اولویت و رویکرد مهم این سازمان دانست و اظهار کرد: بر این اساس سازمان تامین اجتماعی ساوه نسبت به عملیاتی کردن بسترهای ارائه خدمات الکترونیک غیرحضوری موسوم به طرح دکتر نوربخش اقدام کرده است.

وی، افزایش سرعت در ارائه خدمات، صرفه جویی در وقت و هزینه، سهولت دسترسی به مزایا و تعهدات سازمان تامین اجتماعی و تسهیل در دسترسی به سوابق و اطلاعات جامعه هدف سازمان را از جمله مزایای اجرای این طرح بیان کرد و افزود: بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران می توانند از طریق ورود به سامانه تعریف شده سازمان تامین اجتماعی نسبت به دریافت خدمات با توجه به درخواست مطرح شده اقدام کنند.

وی به تعریف بیش از 45 خدمت از طریق سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بسترسازی افزایش تعداد خدمات به 60 خدمت در این سامانه در دستور کار است.

حسینی بیان کرد: این سامانه جامع ‌ ترین درگاه خدمات رسانی غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی است و استفاده از آن منوط به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری است و متقاضیانی که قبلا از طریق این سامانه خدماتی نظیر دریافت سوابق بیمه و فیش حقوقی و ... دریافت کردند نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارند و با همان نام کاربری و گذواژه می توانند خدمات لازم را دریافت کنند.

وی به عمده خدماتی که در این سامانه ارائه می شود اشاره کرد و افزود: دریافت کلیه سوابق بیمه شدگان به تفکیک روز، ماه و سال، مشاهده عناوین شغلی و ریز دستمزد، درخواست ثبت دفترچه درمانی تامین اجتماعی در سامانه با انتخاب دفاتر کارگزاری، ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه بارداری، کفن و دفن، ثبت درخواست کارفرمایان برای بیمه کردن نیروی انسانی شاغل در کارگاه و یا درخواست بازرسی از سوی کارگران برای بازدید بازرسان از محل کار افرادی که با وجود اشتغال از خدمات بیمه ای محروم هستند از جمله خدماتی است که در این سامانه ارائه می شود. بدیهی است هرگونه اعتراضی نسبت به تناقض در اطلاعات خصوصا سوابق بیمه شدگان از طریق طرح در این سامانه امکان پذیر است.

وی خواستار ثبت نام بیمه شدگان در این سامانه و اعلام شماره حساب بانکی (ترجیحا بانک رفاه) شد تا بتوان خدمات لازم را به راحتی دریافت و در پرداخت تعهدات سازمان تامین اجتماعی تسهیل شود و هرگونه پرداخت مالی از سوی سازمان از طریق شماره حساب اعلام شده صورت گیرد.

حسینی افزود: بیمه شدگان در صورت بروز هر نوع مشکلی در ثبت نام و دریافت خدمات می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به واحدهای فناوری شعب سازمان تامین اجتماعی در ساوه یا دفاتر کارگزاری بیمه مراجعه کنند. البته در این سامانه راهنمای ثبت نام و دریافت خدمات پیش بینی و تعریف شده است.

وی در عین حال از صاحبان صنایع و کارفرمایان خواست تا نسبت به ثبت نام کارگران در این سامانه همکاری لازم را بعمل آورده و زیرساخت و بستر انجام این کار را در واحدهای تولیدی فراهم آورند. همچنین کارگران که تاکنون بیمه نشده اند و به دلایل مختلف از جمله اخراج از محل کار خود نمی توانند برای برخورداری از مزایای تامین اجتماعی کتبا کارگاه محل فعالیت خود را اعلام کنند از طریق این سامانه می توانند به طور نامحسوس نسبت به درخواست بازرسی و بیمه شدن خود اقدام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group