چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه از فعالیت ۵۲ پایگاه تابستانی مدارس شهر و روستا وابسته به این اداره در اجرای طرح اوقات فراغت خبر داد.

رضا عفتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اعلام این خبر اظهار کرد: ۶ پایگاه اصلی عبارتند از مجموعه ورزشی تختی، پژوهش   ‌   سرای شهید اسدی، دارالقرآن ‌   های دخترانه و پسرانه، کانون ‌   های دخترانه و پسرانه در زمینه ‌   های ورزشی، علمی، قرآنی، فرهنگی و هنری که در راستای وظایف و ماموریت ‌   های محوله مشغول ارائه خدمت هستند.

وی بیان کرد: در مجموع فعالیت ‌   های ارائه شده در اوقات فراغت تابستان سال جاری ۶ رشته ورزشی دختران و پسران با حضور ۳۹۴ نفر در رشته های فرهنگی و هنری با حضور ۱۱۰ نفر، ۸ رشته قرآنی با مشارکت ۳۴۰ نفر و 6رشته علمی متشکل از 300 نفر فعال هستند و در مجموع حدود ۱۵۰۰ نفر از دانش ‌   آموزان در این مراکز دوره ‌   های پیش بینی شده را سپری می ‌   کنند.

وی با تقدیر از مشارکت و همکاری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، اداره ورزش و جوانان، کانون ‌   های فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ساوه اظهار کرد: اجرای پربار طرح اوقات فراغت در تعطیلات طولانی تابستان یکی از مهمترین دغدغه ‌   های خانواده   ‌   ها و متولیان فرهنگی است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش شهرستان ساوه در ادامه، توسعه مهارت اجتماعی و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان در فصل تابستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اوقات فراغت فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان در تمامی ابعاد مهارتی خود از استعدادهای هنری ورزشی فرهنگی بهره ‌   برداری بهینه کنند چراکه تصمیم ‌   گیری مناسب در راستای غنی ‌   سازی فعالیت ‌   های اوقات فراغت موجب تقویت خودباوری و ایجاد روحیه شادابی و نشاط و همچنین کسب انرژی مضاعف برای آغاز سال تحصیلی جدید خواهد شد.

وی در ادامه گفت: یکی از رویکردهای حوزه فرهنگی و پرورشی نظام تعلیم و تربیت این است که فعالیت   ‌   های فرهنگی تنها محدود به دوره تابستان اوقات فراغت نشود بلکه استمرار این فعالیت   ‌   ها در طول سال تحصیلی با نگاه درس محور موجب بروز و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان خواهد شد. در این میان مدیران مدارس، انجمن   ‌   های اولیا و مربیان و آموزگاران نیز باید سعی کنند بستر لازم را ایجاد کنند تا متناسب با سند تحول آموزش و پرورش محیط مناسب و متنوعی برای تحقق این هدف مهم فراهم شود.

عفتی تصریح کرد: بدیهی است در سایه برنامه ریزی دقیق و اجرای برنامه   ‌   های متنوع ضمن ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان بر میزان مشارکت پذیری و مشارکت جویی آنان در شناخت توانمندی   ‌   ها و بروز استعدادها تاکید می   ‌   شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group