شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نماینده کارگران لاستیک پارس ساوه می گوید: افزایش فشار کاری باعث نگرانی کارگران شده و ما در حال رایزنی با مدیریت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران لاستیک پارس ساوه در ارتباط با تغییراتی که بعد از خصوصی‌سازی این واحد بزرگ اتفاق افتاده، ابراز نگرانی می‌کنند. محسن رشیدی (رئیس شورای اسلامی کار این واحد تولیدی) در توصیف شرایط کار بعد از واگذاری در آذر ماه 97 می‌گوید: تعدیل نداشتیم اما جابجایی داشتیم.

او دلیل جابجایی کارگران در بخش‌های مختلف را افزایش شیفت‌های کاری کارخانه بعد از واگذاری می‌داند و می‌گوید: قبل از آذر سال قبل، کارخانه دوشیفته بود، حالا بعد از خصوصی‌سازی، سه شیفت کاری داریم و احتمال دارد در آینده نزدیک، چهار شیفته شویم.

رشیدی دلیل نگرانی کارگران را افزایش شیفت‌های کاری می‌داند. او در این رابطه می‌گوید: کاری که قبلاً مثلاً با 5 نفر انجام می‌شد، حالا با تعداد کمتر کارگران انجام می‌شود و همین مساله نگرانی و اعتراض کارگران را دربرداشته که ما از طرف شورای اسلامی کار کارخانه با مدیریت صحبت کرده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که فشار کاری را بالا نبرند.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه لاستیک پارس ساوه با تاکید بر اینکه تا امروز حتی یک نفر هم تعدیل نشده، ادامه می‌دهد: رایزنی‌ها و مذاکرات با مدیریت کارخانه همچنان ادامه دارد. در واقع اکنون کارخانه در یک هفته تعطیلات تابستانی به سر می‌برد و بعد از تعطیلات، دوباره ادامه مذاکرات را پی می‌گیریم و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در انتها ابراز امیدواری می‌کند که این رایزنی‌ها به نتیجه برسد و مدیریت کارخانه با تعامل با نمایندگان کارگران در شورای اسلامی کار، بهترین تصمیم را برای ساعات کار، شیفت‌ها و میزان فشار کاری اتخاذ کنند.  

کارخانه لاستیک پارس ساوه با احتساب کارگران شرکتی و خدماتی حدود 800 کارگر شاغل دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group