پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

شهردار ساوه گفت: تحقق بودجه 210 میلیارد تومانی شهرداری ساوه در سالجاری نیازمند ماهانه 17 میلیارد تومان درآمد است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدمهدی حسینی در جمع معاونین و مدیران شهرداری ساوه، بیان کرد: سال 96 با اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده و سال 97 به علت تورم کم سابقه، دو بحران بزرگ را تجربه و از آن به سلامت عبور کردیم.

وی ادمه داد: خوشبختانه امسال شاهد کاهش التهاب در بازار و شرایط اقتصادی هستیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری، شهر در مسیر جدید توسعه قرار گرفته و پروژه‌های خوبی را شروع کرده‌ایم که اگر مشکلی پیش نیاید نویدبخش روزهای خوبی برای مردم و شهر ساوه خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: بودجه شهرداری ساوه از 138 میلیارد در سال 97، امسال از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری با افزایش قابل توجه، ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده؛ لذا لازم است تا مدیران شهری تمام تلاش خود را در جهت تحقق آن در این شرایط دشوار اقتصادی بکار گیرند.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت ۲۴۰ هزار نفری شهر ساوه و اهمیت و جایگاه این شهر در کشور لازم بود این بودجه افزایش پیدا می‌کرد، افزود: ظرفیت‌های مالی زیادی در شهر ساوه وجود دارد که باید استخراج شده و در جهت رفاه شهروندان هزینه شوند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون روند درآمدزایی در شهرداری ساوه بر اساس روال عادی بوده است، اما تا حد مورد نظر که تحقق بودجه 210 میلیارد تومانی سالجاری است، فاصله داریم بنابراین برای کسب درآمد از منابع پايدار نیازمند حرکت جدی هستیم.

شهردار ساوه گفت: برای تحقق بودجه سالجاری شهرداری باید بطور متوسط ماهانه 17 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، لذا لازم است در جهت ایجاد درآمدهای پایدار تلاش کرده و درآمدهای بزرگ و کوچک را مدنظر قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات شهروندان باید سر لوحه فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد، حفظ حرمت و شخصیت شهروندان، خوشرویی و خوش برخوردی در مواجهه با ارباب رجوع، پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال کار ارباب رجوع، رعایت عدالت و انصاف در برخورد با مراجعین و رعایت اخلاق اداری و تواضع در برابر مردم را از نکات مهم برشمرد.

حسینی با بیان اینکه باید برای مردم شنونده خوبی باشیم و به مشکلات آنها به ‌درستی گوش کنیم، گفت: مردم شهرداری را از خودشان می‌دانند و از آن انتظار خدمت دارند لذا لازم است تا در راستای ارتقای سطح رفاه عمومی و خدمات صادقانه به مردم نسبت به اصلاح امور خود گامی بلند برداریم.

وی به تلاش‌های انجام شده شهرداری در بحث ایجاد درآمد طی دو سال گذشته نیز اشاره کرد و اظهار کرد: قبل از سال ۹۵ میزان وابستگی شهرداری ساوه به ارزش افزوده حدود ۷۰ درصد بود اما در سال گذشته این میزان وابستگی به حدود 30 درصد کاهش یافت که انجام این مهم کار بسیار بزرگی در حوزه درآمد است.

وی با اشاره به لزوم جایگزینی منابع پایدار با منابع ناپایدار در شهرداری، یادآور شد: با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح در بازار، توان اقتصادی شهرداری نیز برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی به مراتب کاهش یافته است و شهرداری جهت اجرای این پروژه‌ها باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کند.

شهردار ساوه ضمن تاکید بر لزوم نگاه جدی مدیران شهری به وصول مطالبات شهرداری، بیان کرد: در حوزه‌های خدماتی و عمرانی هم باید مهندسی مجدد در کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی و مدیریت پروژه‌ها داشته باشیم تا پروژه ها با کمترین هزینه ممکن انجام شود و بتوانیم در سال ۹۸ به سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌های اقتصادی کشور از سوی دشمنان افزود: در این شرایط لازم است که محکم و آماده تر در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کنیم لذا می‌طلبد تا حرکت‌های اساسی توسط مدیران در شهرداری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ساوه دارای گردش مالی و درآمدهای خوبی است و شهرداری به دلیل ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف باید در گرفتن سهم خود در این زمینه بیش از گذشته فعال باشد .

حسینی همچنین به اهمیت زیباسازی چهره شهر در جذب سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: شهرهایی مانند کاشان با بهره گیری از این مهم توانستند در زمینه جذب سرمایه گذار موفق عمل کنند و می طلبد تا ساوه نیز در این مسیر حرکت کند.

وی افزود: مردم ساوه شايسته اقدامات عمراني، خدماتی و فرهنگی بزرگ در این شهر هستند و امیدواریم ضمن تقویت تعلق خاطر مردم به شهرمان با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت صحیح بتوانیم شهری در خور این شهروندان فرهیخته و در حد نام پرآوازه ساوه بسازیم.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group