شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیر عامل سازمان مردم نهاد دوستداران طبیعت ساوه و زرندیه گفت: در تعطیلات 4 روزه اخیر حدود 300 هکتار از عرصه‌های طبیعی ساوه و زرندیه در آتش سوخت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مهدی فرقانی پور در مراسم هفته محیط زیست که با شعار کاهش آلاینده‌ها و پسماند؛ آسمان آبی، زمین سبز به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه در محل کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد، گفت: عامل انسانی منشاء و علت حدود 90 درصد از بروز آتش سوزی‌های یاد شده در عرصه‌های طبیعی بوده است.

وی بیان کرد: تردد مردم در جنگل‌ها و مراتع همواره احتمال آتش سوزي را به دنبال دارد و از اين رو از تمامي دوستداران طبيعت خواسته می‌شود تا با فرهنگ سازی در حفظ و حراست از منابع طبيعي نقش پر رنگ و اثرگذار داشته باشند.

فرقانی پور با تاكيد بر رعايت توصيه‌هاي ايمني در كوهستان در فصل گرم سال گفت: از گروه‌هاي طبيعت گردي و ساير اقشار جامعه درخواست مي شود حتی الامكان از روشن كردن آتش در طبيعت خودداري کنند.

وی اظهار کرد: آموزش و اطلاع رسانی به مردم محلی و گردشگران با همكاری دهیاری‌ها، رسانه ها، سمن‌ها، دانش آموزان و همیاران طبیعت بسیار ضروری است.

فرقانی پور یادآور شد: از سویی دیگر هم اکنون شاهد ریختن و رها کردن زباله در طبیعت که منجر به از بین رفتن تدریجی محیط زیست و زندگی گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی می شود، هستیم.

به گفته وی، زباله همچون زخمی عمیق، بی صدا و آرام تن زمین را فرسوده می کند از این رو می‌طلبد تمام آحاد مردم به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: در سالهای اخیر بویژه با توسعه شبکه‌های اجتماعی، تلاش‌های بسیاری در جهت ترویج فرهنگ حفظ و حراست از طبیعت انجام شده، اما واقعیت آن است که تا زمانی که هر کدام از ما از عمق اندیشه مان به ارزش و اهمیت این میراث گران بها پی نبریم، این تلاش‌ها ره به جایی نخواهد برد .

فرقانی پور خواستار انتقال پیام‌های هفته محیط زیست به آحاد مردم به شکل هنرمندانه شد و گفت: می‌توان با برگزاری تئاتر و زبان هنر و بهره گیری از هنرمندان و دانشگاهیان در راستای فرهنگ سازی ترویج حفاظت محیط زیست گام های مهمی برداشت.

در ادامه این برنامه کارشناسان اداره حفاظت از محیط زیست و شهرداری به تبیین و تشریح شعار هفته محیط زیست در این همایش پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group