جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی گفت: در حال حاضر 36 زندانی جرایم غیر عمد در ساوه در انتظار آزادی هستند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن حسین بیگی در مراسم جشن گلریزان که با هدف کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در ساوه برگزار شد، اظهار کرد: میزان بدهی زندانیان جرایم غیر عمد در ساوه معادل سه میلیارد و 400 میلیون تومان است که امیدواریم با مشارکت مردم این شهرستان، اخذ گذشت از شاکیان، صدور رای اعسار از سوی دستگاه قضائی برای محکومان، اعطای تسهیلات و تخصیص اعتبار از سوی ستاد دیه استان مرکزی، زمینه آزادسازی آنها فراهم شود.

وی گفت: در شهرستان ساوه محکومان مالی غیرعمد در صدر زندانیان جرایم غیر عمد هستند و پس از آن زندانیان محکوم به پرداخت مهریه و نفقه قرار دارند.

حسین بیگی افزود: در سال گذشته بالغ بر 130 میلیون تومان از سوی خیرین و عموم مردم ساوه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به حساب ستاد دیه واریز شد و ستاد دیه نیز سه برابر مبلغ جمع آوری شده را به منظور آزادی زندانیان تخصیص داد.

وی افزود: با مشارکت مردم و حمایت دستگاه قضائی بویژه ریاست دادگستری و دادستان ساوه سال گذشته 60 زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر چهار میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که دو میلیارد و 500 میلیون تومان آن با اخذ گذشت از شاکی، 500 میلیون تومان با تخصیص اعتبار از سوی ستاد دیه و مابقی در قالب اعطای تسهیلات به زندانیان تامین شده است.

وی افزود: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان ساوه برای سومین سال پیاپی است که بسیار پرشور و با حضور گسترده خیرین و مردم نیکوکار این شهرستان برگزار می شود و همراهی مردم موجب آزادسازی بسیاری از زندانیان شده است.

مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه ستاد دیه شهرستانی نبوده و استانی است، افزود: در سالجاری نیز ستاد دیه استان تعهد می کند دو الی سه برابر میزان مشارکت مردم این شهرستان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تخصیص دهد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group