جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس دادگستری ساوه گفت: مهارت آموزی، کارآفرینی و توانمندسازی خانواده زندانیان مشارکت عمومی خیرین و نهادهای دولتی را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی ملکی در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان ساوه اظهار کرد: توانمندسازی و کارآفرینی در بین خانواده های زندانیان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و این مهم یکی از اولویت های انجمن حمایت از زندانیان است.

وی در ادامه با تاکید بر توجه قانون گذار به خانواده زندانیان گفت: اگر قرار بوده مجازاتی باشد فقط مجرمان را باید در بر بگیرد. قانون خانواده آنان را با نگاه نافذی که نسبت به تشکیل انجمن زندانیان شده، از تبعات اجرای جرم مستثنی کرده است و این نشان از فکر ارزشمند قانونگذار در این خصوص دارد.

رئیس دادگستری ساوه افزود: کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و مهریه در حوزه فعالیت ستاد دیه با ردیف بودجه تخصیصی از سوی دولت صورت می گیرد، اما انجمن حمایت از زندانیان ردیف بودجه دولتی نداشته و صرفا از طریق کمک‌های خیرین و مردمی اداره می شود.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان ساوه با عملکرد خوبی که از خود برجای گذاشته است، جزو برترین‌های کشور است و در رتبه ۳۲ کشوری قرار دارد و بیانگر آن است که مردم ساوه دغدغه حل مشکلات خانواده زندانیان را پس از زندانی شدن سرپرست خانوار دارند.

ملکی در ادامه تاکید کرد: آموزش، توانمندسازی و مهارت آموزی خانواده زندانیان امری ضروری است تا بتوان در شرایط دشوار اقتصادی به آنان کمک کرد.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت: حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد درآمد انجمن حمایت از زندانیان ساوه به صورت نقدی و غیرنقدی، از سوی خیرین تامین می شود و بخش دیگری از درآمدها از طریق بنیاد تعاون زندانیان و کارهای اقتصادی انجمن در قالب انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و نهادها از طریق استفاده از ظرفیت زندانیان تامین می شود.

مجید علیپور با اشاره به اینکه فعالیت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ساوه گستره محکومان شهرستان های ساوه و زرندیه و توابع آن را در بر می گیرد، افزود: نظر به گستردگی فعالیت انجمن به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای این مجموعه هستیم تا مشکلی در تامین منابع مالی زندانیان بوجود نیاید.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قطعه زمینی برای سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد درآمد پایدار به انجمن واگذار شده است و امیدواریم از طریق مشارکت خیرین بتوانیم زمینه اجرای آن را فراهم کنیم.

دادستان ساوه افزود: انجمن حمایت از زندانیان ساوه هیچ بودجه و اعتبار دولتی ندارد و رویکرد انجمن حمایت از خانواده زندانیان است و نحوه خدمات ارائه شده در این انجمن در سراسر کشور که قدمتی معادل ۱۰۰ سال دارد با سایر تشکل های مرتبط با زندانیان نظیر ستاد دیه متفاوت است.

وی به محدودیت توانایی انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و خواستار حمایت همه جانبه و بین بخشی برای تحقق اهداف آن شد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه نیز گفت: در حال حاضر ۲۰۰ خانوار زندانی با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ نفر از خدمات این انجمن نظیر مستمری ماهانه، سبد کالای غذایی، هزینه تحصیل، خدمات بهداشتی و درمانی و ... بهره‌مند هستند.

نصرت الله موسوی با اشاره به اینکه در سال گذشته مبلغی معادل یک میلیارد و ۹۸ میلیون تومان در خصوص ارائه خدمات به خانواده زندانیان هزینه شده است، افزود: در سال گذشته مبلغی معادل 283 میلیون تومان صرف آزادی زندانیان شده است و در این راستا ۲۵ نفر از زندانیان توسط انجمن حمایت از زندانیان به همت انجمن آزاد شدند.

وی افزود: به دلیل فعالیت مثمر ثمر انجمن حمایت از زندانیان ساوه جزو انجمن‌های برتر کشور است و خدمات شایانی را به خانواده زندانیان ارائه می دهد.

در ادامه این جلسه "ابوالفضل ناخدا" و "جمشید رحیمی" با حداکثر آرای اعضای انجمن بار دیگر به مدت دو سال به عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group