پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

استاندار استان مرکزی گفت: مردم ما در همه زمینه‌ها نشان دادند که از فهم بالایی برخوردارند و همین درک و فهم بالای مردم موجب پیروزی ملت ایران در جنگ اقتصادی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در مراسم گرامیداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه شهرستان ساوه در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با تقدیر از مجاهدت کارگران در جبهه تمام عیار جنگ اقتصادی که دشمنان نظام اسلامی به صورت غیررسمی علیه ملت ایران به راه انداختند، اظهار کرد: سربازان جنگ اقتصادی کارگرانی هستند که با عشق و علاقه به ایران و کشور می‌جنگند و با وجود همه مشکلات در سنگر تولید به دنبال افزایش کیفیت و رونق تولید هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز تورم در کشور ما بالاست و همه خانوارها بویژه کارگران مشکل معیشتی و اقتصادی دارند، تصریح کرد: دولت و حکومت از راس تا ذیل همه دغدغه کارگران را دارند و همواره در تلاش برای حل مشکلات کارگران هستند.

وی با تاکید بر اینکه کشور امروز در تلاش برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است، افزود: امروز به جای اینکه یکدیگر را مقصر بدانیم باید به فکر حل مشکلات کارگران باشیم. فهم بالای کارگران و همراهی آنان با دولت موجب شده با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، واحد‌های تولیدی با تمام توان فعالیت داشته باشند.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه دولت و کارفرما سرچشمه مشکلات کارگری نیستند، افزود: سرچشمه مشکلات کارگران بدخواهان نظام اسلامی هستند که نمی‌خواهند این انقلاب با اهداف متعالی خود حرکت کند و دائما دنبال سنگ‌اندازی هستند.

وی تصریح کرد: تاریخ ایران می‌گوید که ملت ایران اسلامی صلح طلب بوده و با هیچ دولتی سرجنگ ندارند اما دشمنان و بدخواهان به دنبال سنگ اندازی و تلاش برای انزوای نظام اسلامی هستند که قطعا با تلاش کارآفرینان و کارگران در جنگ اقتصادی نیز بدخواهان نظام شکست خواهند خورد.

آقازاده با اشاره به اینکه برجام یک قرارداد کاملا منطقی بود، افزود: برجام در چارچوب منافع ملت ایران و یک توافق منطقی بین چند قدرت بزرگ جهان بود و به عنوان یک دستاورد برای نظام اسلامی محسوب می شود اما دشمنان نظام اسلامی نمی‌خواهند کشور ما روی آرامش ببیند و مردم ما در رفاه باشند، در اجرای این قرارداد مانع تراشی کردند و قراردادی که سازمان ملل و امضاء کنندگان آن قبول دارند را نفی می‌کند.

وی تصریح کرد: در سایه اقدامات نابخردانه دولت آمریکا، امروز همه جهان قانون جنگل را در قرن 21 می بینند. این چه قانونی است که یک کشور می خواهد آزادانه زندگی کند اما یک کشور زورگو به دنبال قدرت طلبی و زورگویی است. ملت ایران در برابر حرف زور ایستادند.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه فشاری که دشمنان علیه نظام اسلامی به وجود آوردند را بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز تحمل می کنند، فشارهای زورگویان جهان روزی پایان خواهد یافت. سعودی ها روزانه 11 میلیون بشکه نفت استخراج می کنند و مثل گاو شیرده اکثر آن را در راه جنگ اقتصادی که آمریکا و اسرائیل به راه انداختند هزینه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما می دانیم که کارگران در مضیقه اقتصادی بوده و شرمنده خانواده خود هستند، افزود: آزادی و آزاد اندیشی هزینه دارد و کارگران بدانند که فشار زورگویان جهان سقف دارد و بزودی تمام می‌شود. مردم ما در همه زمینه‌ها نشان دادند که از فهم بالایی برخوردارند و همین درک و فهم بالای مردم موجب پیروزی ملت ایران در جنگ اقتصادی خواهد شد.

آقازاده در ادامه با بیان اینکه خیلی از واگذاری‌های کارحانجات به بخش خصوصی ناشی از سوء مدیریت در گذشته بوده است ، تصریح کرد: واگذاری‌ها از دغدغه های مهم کشور است و دستور رهبری است که واگذاری‌ها به اهلش صورت گیرد.

وی افزود: امروز شرکت مقره‌سازی ساوه که در اوج تولید و رونق بود بر اثر واگذاری ناصحیح وضعیت اسفناکی دارد و نظیر سوء مدیریت در واگذاری را در شرکت‌هایی نظیر هپگو، آونگان و ... در اراک شاهد هستیم.

او تاکید کرد: هر زمان بین دولت، ملت و مردم بویژه اقشار آسیب پذیر اتحاد و انسجام و همبستگی وجود داشته باشد بزرگترین مشکلات برطرف می‌شود اما اگر اختلاف و دودستگی در کشور حاکم شود کشور بیشتر از دشمنی دشمنان ضربه می‌خورد.

آقازاده در ادامه با تقدیر از زحمات تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه در برطرف کردن مطالبات کارگران گفت: سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال در استان ایجاد شده است و کمتر از ۵۰۰ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند. این آمار نشان از تلاش خدمتگزاران مردم با وجود همه مشکلات در استان کارگری و صنعتی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته کمترین تنش در پرداخت حقوق های کارگران و مشکلات کارگری را در سطح استان شاهد بودیم، افزود: حتی شهرداری‌ها موظف هستند که اولا حقوق کارگران را پرداخت کنند بعدا اقدام به پرداخت مطالبات پیمانکاران کنند.

وی تصریح کرد: تلاش مجموعه استان مرکزی این است که با تدبیر و برنامه ریزی فضایی در استان ایجاد شود که کارگران کمترین آسیب را ببینند.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از کارگران برتر و نمونه تجلیل شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group