پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

پیکر دوازدهمین شهید مدافع حرم ساوه بر روی دستان مردم شهید پرور ساوه تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، پیکر مطهر شهید "علی وفا صالحی" از اتباع افغانستان از مقابل بیمارستان شهید مدرس ساوه به سمت آستان مقدس امامزاده سیداسحاق بن موسی الکاظم(ع) تشییع و پس از طی مسیر در خیابان های اصلی شهر و اقامه نماز بر پیکر این شهید والامقام در جوار سایر شهدای مدافع حرم مدفون در این  امامزاده واجب التعظیم به خاک سپرده شد.

تشییع کنندگان با نوای  "این گل پرپر از کجا آمده، از سفر شام بلا آمده" و " کجائید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت بلایی" یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

شهید وفا صالحی متولد 12 اردیبهشت ماه    1371   بود و در شهر ساوه سکونت دارد. این شهید از اعضای تیپ فاطمیون بود که در حین درگیری با تکفیری   ‌ ها در راه دفاع از مقدسات اسلامی بویژه حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در تاریخ 7 بهمن ماه 1395 در سوریه به شهادت رسید. این شهید مدافع حرم متاهل بوده و از وی یک دختر پنج ساله به یادگار مانده است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در حاشیه این شهید والامقام در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهدا زنده هستند زیرا کسانی که در راه دین و اعتقادشان از خود می گذرند سرمایه عظیمی از انسانیت را با خود دارند که جاودانه می   ‌   شود.

علی میرزایی در ادامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از راهکارهای موثر برای مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و افزود:   به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز تکریم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست و پرداختن به این مهم کمترین کاری است که می   ‌   توان در برابر اخلاص و از جان گذشتگی شهدا انجام داد.

وی با تجلیل از نقش شهدا در اقتدار نظام اسلامی تصریح کرد:  نقش شهدای مدافع حرم در تامین امنیت جهان اسلام و کشور نقش ویژه   ‌   ای است و اگر ما در سوریه، عراق و کشورهای دیگر با داعش، اسرائیل و ایالات متحده آمریکا مبارزه نکنیم باید داخل کشور از خود دفاع کنیم.

به گفته فرماندار ساوه پیام شهدا تقویت معنویت و تبعیت از ولی فقیه است و تا مادامی که به توصیه شهدا عمل کنیم در همه عرصه ها پیروز خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، مراسم شبی با شهدا و وداع با این شهید مدافع حرم نیز شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین آقامیری و مداحی مداحان اهل بیت (ع) در مسجد ابوذر برگزار شد.

وداع با این شهید عزیز روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه (شهرک دانشگاهی خاتم الانبیاء) از مقابل دانشکده کشاورزی برگزار  شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نیز در حاشیه وداع با این شهید والامقام، بصیرت را برترین ویژگی مدافعان حرم دانست و گفت: مدافعان حرم مدافعان اقتدار ملی و حرمین شریفین هستند.

دکتر جواد نیکوکار افزود: جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه به همت بسیج دانشجویی میزبان پیکر پاک شهید مدافع حرم شهید علی وفا صالحی بودند. این شهید بزرگوار در بهمن ماه 95 در منطقه حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد ولی به علت نا امن بودن منطقه پیکر مطهرش به عقب منتقل نشده بود و به تازگی پیکر مطهرش تفحص شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه مهمان معنویتی بی نظیر بود همه دیدند پست و مقام واقعی متعلق به چه کسانی است و مقام واقعی این است که خدا به شهدای والامقام عطا کرده است . آئین معنوی وداع با این شهید والامقام، اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی را آن چنان منقلب کرد که تأثیر معنوی آن تا مدتها ما را بیمه شهدا خواهد کرد.

مراسم بزرگداشت این شهید عصر امروز در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه برگزار می   ‌   شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group