جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار ساوه گفت: سند عملیاتی رونق تولید در سال رونق تولید ملی در ساوه تدوین و اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ مرکزی، علی میرزایی در جلسه شورای اداری ساوه به گفتمان سال‌جاری مبنی بر رونق تولید ملی اشاره کرد و گفت: شهرستان ساوه با فعالیت ۶۰۰ واحد تولیدی می تواند هم در ایجاد اشتغال و هم در افزایش تولید ایفای نقش کند، از این رو به دنبال اجرای سند عملیاتی و تحقق آن در شهرستان با تشکیل کارگروه های تخصصی با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و بانک ها و چابک سازی تولید هستیم.

وی به برگزاری جلسات مستمر ستاد تنظیم بازار ساوه برای کنترل و نظارت بر عرضه و تقاضا به منظور جلوگیری از اختلال در نظام اقتصادی شهرستان اشاره کرد و افزود: نظارت بر قیمت ها و نیز بسیج همگانی ادارات و ستاد موجب جلوگیری از التهاب بازار شد.

وی افزود: ساوه به لحاظ جغرافیای خاص از ظرفیت های گوناگونی برخوردار است و دارای اقلیم متفاوت در حوزه گردشگری است.

فرماندار ساوه به آثار مخرب سیل در ساوه نیز اشاره کرد و گفت: این سیل برای ما درس ها و عبرت هایی به همراه داشت.

وی گفت: هیچ قانونی نباید در کشور فاقد مولفه های زیست محیطی باشد. سیل به ما آموخت که نباید به جنگ طبیعت برویم و اکوسیستم را با چالش مواجه کنیم. طبیعت و جنگل باید برای ما محترم باشد تا طبیعت با ما قهر نکند.

فرماندار ساوه به اتحاد مردم در یاری رساندن به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: این اتحاد موجب تقویت انسجام و وحدت ملی شد و هلال احمر جزو نخستین شهرهای کشور بود که پیشگام در جمع آوری کمک های مردمی بود.

میرزایی به نقش موکب ها و رسانه ها در تسریع در امدادرسانی اشاره کرد و افزود: مدیریت بحران شهرستان در زمان سیل تشکیل شد و منطقه به صورت شبانه روزی رصد و پایش می شد.

وی گفت: مدیریت ساوه به لحاظ اینکه شهرستانی پهن پیکر است و دارای دو اقلیم متفاوت است در موقع سیلاب دشوار است. در این مدت شاهد طغیان رودخانه ها بودیم ولی با اقدام و‌ حضور به موقع حتی خارج از وظایف اداری، مشکل خاصی برای شهرستان بوجود نیامد.

وی گفت: در سایه بارش ها بالغ بر ۲۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان از میراث ارزشمند آب سد الغدیر در پی تکمیل ظرفیت آب، سیراب خواهند شد.

میرزایی افزود: وظیفه ما هم اکنون مدیریت صحیح منابع آبی جمع آوری شده و نظارت بر نحوه توزیع صحیح آن است تا اجازه ندهیم آبی که با سختی ذخیره شده است به راحتی هدر برود.

وی بر مدیریت مصرف بهینه آب تأکید کرد و افزود: تکمیل ظرفیت سد الغدیر حسرت تاریخی مردم ساوه بوده است و نباید اجازه داد این نعمت به راحتی هدر برود.

معاون استاندار مرکزی در ادامه خواستار برخورد قانونی با افرادی که با محیط زیست برخورد قهری دارند، شد و از بخشداران خواست تا گزارش هرگونه تخلف در این حوزه را اعلام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group