جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه اجرای پروژه های آبخیزداری، را راهکاری جهت کاستن مخاطرات سیلاب‌ها دانست.

پوریا حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا؛ منطقه مرکزی، اظهار کرد: طبق گزارش مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، ۵۶ میلیون نفر از جمعیت ایران یعنی حدود ۶۹ درصد جمعیت ایران در ۴۵۰ شهر و ۸۶۵۰ آبادی در مناطق مستعد سیل خیز سکونت دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ساوه نیز از این امر مستثنی نبوده و در برخی مناطق با خطرات سیلاب‌های فصلی مواجه است، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با شناسایی این مناطق و اجرای پروژه‌ها و طرح‌های آبخیزداری به کنترل و مهار این مخاطرات پرداخته است.

حسن پور ادامه داد: کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن تنها بخشی از اثرات آبخیزداری و آبخوان داری در سطح شهرستان ساوه به شمار می‌رود و اجرای عملیات آبخیزداری در بالادست حوضه‌های آبخیز و نفوذ در همان منطقه بارش باران، منافعی از جمله ذخیره آبهای سطحی و افزایش سطح آب‌های زیرزمینی و احیای قنوات و چاه‌ها و در نهایت بهبود کشاورزی و معیشت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرا و نظارت دقیق پروژه‌های آبخیزداری در نقاط مختلف شهرستان گفت: طی بارش‌های اخیر در سطح شهرستان، کارشناسان ضمن بازدید و سرکشی مداوم از بندهای خاکی موجود از جمله سیلیجرد، باغشاهی، حمرین، مراغه، قزلقاش، بیجگرد، زنبر، یاری آباد و ... و گزارش مستقیم به مراجع ذیربط، پس از بررسی‌های لازم در مواردی که نیاز به مرمت وجود داشت، ترمیم سازه‌های آبخیزداری منطقه انجام شد و بدین ترتیب احتمال وقوع رخدادهای خسارت آور به نحو چشمگیری کاهش یافت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group