چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی یک سفره خانه سنتی در روستای یولاق ساوه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در آیین افتتاح این مجموعه گردشگری سنتی اظهار کرد: این مکان صرفا یک سفره خانه سنتی نیست بلکه احیای بخشی از هویت تاریخی و معماری اصیل هنر ایرانی است و به عنوان نمونه ای فاخر از معماری ایرانی محسوب می شود.

علیرضا ایزدی افزود: در ایران باستان و قریب به سه هزار سال پیش که تمدن سازی ایران آغاز شد فضایی تحت عنوان باغات بوجود آمد که شکل و شمایل خاص معماری خود را داشتند و در حال حاضر بهره گیری از چنین فضاهایی در شهرها حاصل همان معماری اصیل ایرانی است.

وی بیان کرد: بنیانگذاران این مجموعه گردشگری احیاگر بخشی از معماری اصیل ایرانی هستند که با سرمایه گذاری میلیاردی باقیات صالحاتی برای خود به منظور بهره مندی شهروندان ساوجی و گردشگران از این فضای مفرح و شاد برجای گذاشتند تا اوقاف فراغت خود را با شادی و نشاط سر کنند.

به گزارش ایسنا، جانشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه نیز گفت: این مجموعه گردشگری با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان در زیربنایی به وسعت یک هزار متر مربع احداث شده که مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان آن از محل تسهیلات اعطایی میراث فرهنگی استان مرکزی تأمین شده است.

رضا ایاز افزود: این مجموعه تفریحی و گردشگری با ظرفیت پذیرایی برای ۳۰۰ نفر احداث شده و با افتتاح آن برای ۱۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: سفره خانه سنتی تشریفات ظرف مدت سه سال در یکی از نقاط هدف گردشگری ساوه احداث و فضایی شاد، مفرح و با نشاط را برای عموم مردم ایجاد کرده است.

مدیر سفره خانه سنتی تشریفات کوهستان نیز گفت: این سفره خانه در زمینی به مساحت حدودی ۲۸۰۰ متر در روستای دینار آباد از منطقه کوهپایه ساوه در سال ۹۵ کلنگ زنی شده و با سرمایه گذاری دو میلیارد و سیصد میلیون تومان احداث شده است.

مجتبی پیله ور افزود: این مجموعه دارای سالن به مساحت حدودی ۲۸۰ متر مربع و ۱۲ آلاچیق سنتی است.

وی بیان کرد: سیستم گرمایشی متفاوت این مجموعه بصورت گرمایش از کف است که در سردترین روزهای سال فضای متفاوتی را ایجاد می کند.

پیله ور با بیان اینکه این مجموعه شعبه دوم از مجتمع اقامتی و پذیرایی تشریفات ساوه است، گفت: مدیریت این‌مجموعه تصمیم دارد همانند مجتمع تشریفات یک‌واحد نمونه در منطقه کوهپایه با کادری مجرب ایجاد کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group