جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه با اشاره به افزایش حجم آب سد الغدیر ساوه به میزان حدودا دو برابر، گفت: با افزایش حجم آب ذخیره شده در پشت سدالغدیر ساوه به میزان 90 میلیون متر مکعب نیروگاه برق‌آبی این سد فعال می شود. 

علی میرزایی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: هم اکنون دبی ورودی به سد الغدیر ساوه حدود 90 متر مکعب بر ثانیه است و حجم کل آب ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر ساوه از مرز 72 میلیون متر مکعب گذشت. 

وی با اشاره به اینکه تولید برق یکی از کاربری های سد الغدیر ساوه در کنار بهره برداری برای مصارف آب شرب و کشاورزی شهرستان بود که متاسفانه به دلیل کاهش حجم آب ذخیره شده ظرفیت نیروگاه برق‌آبی غیر فعال شده بود،بیان کرد: در صورتی که حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه به 90 میلیون متر مکعب برسد که براساس پیش بینی های صورت گرفته قطعا محقق شد، می توان 10 مگاوات برق از سد الغدیر تولید کرد. 

فرماندار ساوه افزود: با آغاز موج دوم بارش ها آماده باش کامل در سراسر شهرستان با تاکید بر رصد دقیق نقاط حادثه ساز صورت گرفت و به محض وقوع هر حادثه حتی جزئی ترین حادثه در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گرفته است. در مسیرهای آب های سطحی با تدبیر صورت گرفته اجازه ورود آب به داخل شهر داده نشد و به سمت دشت های شهرستان هدایت شد. 

وی گفت: به دلیل وضعیت جغرافیایی شهرستان ساوه و شیب دار بودن این منطقه بسیاری از آب های سطحی به داخل شهر وارد می شود اما با تدبیر مناسب مانع از ورود آب به داخل شهر شده و به سمت دشت ها هدایت شد تا مانع از شکل گیری سیلاب در داخل شهر متاثر از جاری شدن و تجمیع آب های سطحی در محدوده شهری شد. 

میرزایی همچنین به بافت های سست و غیر مستحکم در برخی از نقاط حاشیه ای و سکونت های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود آب های سطحی به نقاط حاشیه ای نیز صورت گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در سطح شهرستان ناشی از بارش ها و جاری شدن سیل وجود ندارد، افزود: با وجود اینکه بارش های فراگیر و سیل برای برخی از شهرستان های کشور خساراتی را به بار آورد و مردم را به زحمت انداخت اما خوشبختانه در ساوه حوادث جانی و یا مالی بوقوع نپیوست و با تقسیم بندی شهرستان به چند بخش و مدیریت در صحنه توسط افراد مختلف توانستیم از باران این رحمت الهی به نحو احسن بهره برداری کنیم. 

معاون استاندار و فرماندار ساوه بر پایش مستمر و رصد دقیق نقاط بحران زای ناشی از جاری شدن آب تاکید کرد و افزود: حضور به موقع نیروهای امدادی و عملیاتی مانع از بروز هرگونه خسارت جانی و مالی در شهرستان شده است و ستاد مدیریت بحران در فرمانداری به صورت شبانه روزی فعال است. 

وی به برخی از آبگرفتگی ها و فرورفتگی جاده های شهرستان به ویژه محورهای روستایی بخش نوبران اشاره کرد و افزود: با حضور به موقع نیروهای عملیاتی مشکلات این بخش هم برطرف شد. 

میرزایی به تخلیه آب های جمع شده در مجاورت ریل راه آهن شهرستان برای جلوگیری از بحران احتمالی خبر داد و افزود: با وجود وسعت بالای شهرستان و برخورداری از چندین نقطه حاشیه نشین اما در سایه همدلی و همراهی همگانی و تدوین نقشه راه خوشبختانه هیچ مشکلی در ساوه وجود ندارد و در سایه مدیریت پیشگیرانه با کمک رسانه های شهرستان فارغ از هرگونه حاشیه سازی و گزارش غیر واقعی از موج دوم بارش ها به خوبی عبور کردیم. 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group