سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

استاندار استان مرکزی گفت: پروژه های حوزه مدیریت شهری زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی شهر ساوه شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده که به منظور افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری به ساوه سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تمرکز بر بازدید از پروژه های عمرانی و توسعه ای شهر ساوه هدف از سفر به این شهرستان بود که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه صورت گرفته است و با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آنها شاهد گسترش خدمات حوزه شهری در این شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه در دوره پنجم خدمات زیادی را به شهروندان این شهر ارائه دادند، افزود: بهسازی بلوار قائم و احداث یک مجتمع تجاری، اداری و مسکونی در این بلوار در فضایی به وسعت 20 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد تومان از جمله طرح هایی است که منجر به توسعه و رونق اقتصادی شهر ساوه می شود.

استاندار مرکزی بهسازی بافت های فرسوده و حاشیه‌ای شهر ساوه را از جمله اقدامات خوب شهرداری برشمرد و افزود: عمدتا اقشار کم درآمد و محروم در این نقاط شامل فانوس آباد، یاقوت آباد و ... سکونت دارند که تاکنون از نعمت گاز، بهسازی معابر و سایر خدمات شهری محروم بوده اند ولی با بهره برداری از این طرح ها زمینه رضایتمندی ساکنین این مناطق فراهم شد.

وی به اجرای طرح کمربندی شمالی به طول 6 کیلومتر در شهر ساوه به عنوان یک طرح زیرساختی اشاره کرد و گفت: سه کیلومتر از این مسیر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان هم اکنون در حال اجراست که تا پایان سال آینده افتتاح می شود و حدود 60 هزار نفر از این کمربندی استفاده خواهند کرد.

آقازاده به احداث پارک معلولین به عنوان یک کار منحصر بفرد اشاره کرد و گفت: این پارک به مساحت حدود 10 هزار متر مربع احداث و با کاربری ویژه معلولان و جانبازان افتتاح شد.

استاندار مرکزی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص علت توقف پروازهای فرودگاه اراک گفت: با وجود تلاش همه جانبه که از سوی مسئولان جهت برقراری پرواز اراک به تهران صورت گرفت اما این پرواز با استقبال عمومی مردم و بخش خصوصی مواجه نشد.

وی افزود: به منظور برقراری این پرواز اقدام به پرداخت منابع مالی از محل های مختلف در قالب یارانه شد اما متاسفانه به دلیل عدم تمایل بخش خصوصی و مردم که بیشترین علت آن نزدیکی اراک به تهران بود، این پرواز در آستانه تعطیلی قرار گرفته و هنوز بطور کامل تعطیل نشده است.

آقازاده افزود: هم اکنون پرواز اراک به عسلویه و برعکس در حال انجام است و پیگیر از سرگیری پرواز اراک به مشهد نیز که به دلیل نبود برخی تجهیزات که فرودگاه اراک در فصل زمستان از آن برخوردار نبود، متوقف شده بود، هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بخشی از تجهیزات فصل زمستان فرودگاه اراک در سالجاری تامین شده است اما بخش دیگری از نیازها شامل دستگاه شستشوی هواپیما برای جلوگیری از یخ زدگی موتور و بدنه هواپیما و امکانات ناوبری در فرودگاه وجود ندارد که تلاش می‌کنیم تامین شود.

وی افزود: اگر مردم از پرواز اراک به تهران استقبال کنند، این پرواز می‌تواند به عنوان یک پرواز مادر که از این استان به پایتخت کشور صورت می گیرد موجب توسعه روزافزون استان شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با تقویت تمایل و انگیزه مردم برای انجام پروازهای متعدد بخصوص پروازهای دور حتی به خارج از کشور نظیر عتبات عالیات و سرزمین عربستان، در راستای اجرایی شدن این پروازها نیز تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار استان مرکزی به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی ۸ پروژه حوزه مدیریت شهری ساوه با عنوان از فجر تا بهار را در این شهر افتتاح و کلنگ زنی کرد.

   سید علی آقازاده که به منظور افتتاح پروژه‌های شهرداری ساوه به این شهر سفر کرده است، پس از برگزاری نشستی با اعضای شورای شهر و شهردار و جمعی از مدیران شهری این شهر به منظور بررسی مشکلات، پروژه‌های مدیریت شهری را افتتاح کرد.

رونمایی از طرح بازآفرینی بلوار جدید قائم، کلنگ‌زنی مجتمع تجاری مسکونی قائم آل محمد(ص)،  افتتاح پروژه بازآفرینی منطقه فانوس‌آباد، افتتاح بوستان امید ویژه معلولین، افتتاح مرکز مانیتورینگ شهری، پروژه بازآفرینی منطقه عباس‌آباد، افتتاح بلوار ضیاالدین دری و افتتاح پروژه بازآفرینی منطقه یاقوت‌آباد از جمله طرح‌هایی است که با حضور استاندار مرکزی در ساوه به بهره‌برداری رسید. وی همچنین از روند پیشرفت پروژه عظیم کمربندی شمالی شهر ساوه بازدید کرد.

استاندار مرکزی در ادامه با حضور در منزل شهیدان ناصری با خانواده این دو شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group