جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال ادارات ساوه مطالبه اصلی سیستم اداری شهرستان و مردم است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه اظهار کرد: استقلال ادارات شهرستان ساوه با تفویض اختیارات حداکثری از سوی مدیران استانی به روسای ادارات این شهرستان یک مطالبه جدی است که به لحاظ برخورداری ساوه از مزیت فرمانداری ویژه باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

وی با اشاره به استقلال اداره استاندارد ساوه اظهار کرد: در خصوص اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه نیز پیگیری های لازم به منظور استقلال این اداره صورت گرفته است و بزودی تمامی امور مربوط به حوزه کاری این اداره نظیر ثبت سفارشات صنایع و درخواست صدور پروانه بدون مراجعه به مرکز استان و در شهرستان ساوه صورت می پذیرد.

منصوری خواستار ارتقای جایگاه سازمانی مدیران شهرستان ساوه به سمت معاون مدیر کل استان که در چارچوب ساختار اداری فرمانداری ویژه منظور شده است، شد و افزود: در چارت سازمانی فرمانداری ویژه، مدیران از اختیارات بیشتری برخوردار هستند، اما متاسفانه این مزیت به طور کامل در سطح شهرستان عملیاتی نشده است و اخذ مجوز از مرکز استان و نیز تردد شهروندان ساوجی برای انجام امور اداری به اراک همچنان ادامه دارد در حالی که باید کلیه امور اداری خود را در شهرستان ویژه ساوه انجام دهند.

وی کاهش تردد به مرکز استان، صرفه جویی در وقت و هزینه و نیز تسهیل در امور اداری را از جمله مزیت های استقلال ادارات با تفویض حداکثری اختیارات به روسای ادارات شهرستان برشمرد که موجب ارتقای سطح رضایتمندی مردم خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه مطالبه گری و درک بالای سیاسی و تحلیل گری صحیح توسط مردم را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: شهرستان ساوه به دلیل اینکه شهرستان اول استان مرکزی از نظر وسعت و شهرستان دوم از نظر جمعیت به شمار می‌رود نیازمند نگاه ویژه مجموعه استان است.

وی از مدیران شهرستانی خواست تا از مسئولان استانی مطالبه‌گر باشند و افزود: حضور مستمر مدیران کل استانی موجب احصای دقیق مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای برون رفت از چالش ها خواهد شد.

وی با اشاره به اقداماتی که در شرایط بحران مالی کشور در سطح شهرستان صورت گرفته است، گفت: باید با مردم صادقانه صحبت کرد و شرایط کشور و محدودیت های مالی به خوبی برای مردم تبیین شود تا مشارکت حداکثری مردم برای حمایت از دولت و نظام صورت گیرد.

منصوری تصریح کرد: شهرستان ساوه در چنین شرایط مالی جزو معدود شهرهای کشور است که تا پایان سالجاری تمامی نقاط حاشیه نشین در محدوده خدمات شهری قرار گرفته و گازرسانی خواهد شد.

وی استقرار ایستگاه هواشناسی در مکانی مناسب برای اعلام دقیق دمای هوای شهر را از جمله درخواست‌های این شهرستان برشمرد و افزود: به دلیل قرار گرفتن ایستگاه هواشناسی ساوه در نقطه ای خوش آب و هوا و دورتر از مرکز شهر امکان اعلام دقیق میزان دمای شهر ساوه وجود ندارد و در تصمیم‌گیری‌ها برای برخورداری از مزیت‌های نقاط گرمسیر با چالش مواجه هستیم.

منصوری همچنین از  اخذ اعتبار ملی برای تکمیل کنارگذر ساوه و عقد قرارداد با پیمانکار جدید برای تسریع در اجرای این پروژه خبر داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group