جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت:مدارس ساوه با کمبود معلم و نیروی خدماتی مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، ابراهیم فراشیانی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به جمعیت دانش آموزی شهرستان ساوه گفت: هم اکنون 53 هزار و 854 دانش آموز در مدارس ساوه مشغول به تحصیل هستند.

وی به فعالیت دو هزار و 240 نفر معلم و کادر آموزشی در مدارس ساوه اشاره کرد و افزود: با وجود فعالیت این میزان نیروی انسانی در حوزه تعلیم و تربیت اما همچنان با کمبود 25 درصدی نیروی انسانی شامل معلم، کادرآموزشی و خدماتی مواجه هستیم.

وی به برگزاری آزمون‌های ماده 28 به منظور جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش ساوه اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 380 نفر سهمیه برای ساوه در نظر گرفته شد اما در پی برگزاری آزمون تنها 260 نفر جذب شدند و به دلیل اینکه شرکت کنندگان در آزمون نتوانستند شرط معدلی را کسب کنند از تخصیص کامل سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان محروم شدیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: با جذب نیروی آموزشی در سال تحصیلی پیش رو از طریق ماده 28 و نیز تربیت معلم بخشی از نیاز دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان به معلم و نیروی خدماتی برطرف خواهد شد.

وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی در آموزش و پرورش ساوه اشاره کرد و با تاکید بر مشارکت مطلوب خیرین مدرسه ساز در تامین فضای تحصیلی در این شهرستان گفت: خیرین مدرسه ساز در این شهرستان طی چند سال اخیر در سطح استان مرکزی پیشگام بوده‌اند.

وی به بهره برداری از سه واحد آموزشی جدید در مهرماه سال 1398 خبر داد و افزود: در مجموع از مهرماه سال 1397 تا مهرماه سال 1398 ده واحد آموزشی در این شهرستان در مقاطع مختلف با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی احداث می‌شود.

فراشیانی از کسب رتبه ممتاز شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه در سطح استان به دلیل حجم بالای اجرای مصوبات شورا خبر داد و افزود: راه اندازی پایگاه نوروزی در ایام تعطیلات نوروز به منظور فراهم کردن زمینه آموزش و تحصیل دانش آموزان در تعطیلات از جمله مصوبات شورای آموزش و پرورش بود که موجب ارتقای سطح آموزش و کسب آمادگی لازم برای شرکت در کنکور شد و درصد قبولی دانش آموزان در کنکور را افزایش داد.

وی به اجرای موفق طرح روحانیون امین با هدف آموزش دانش آموزان در حوزه قرآن و عترت و اجرای برنامه‌های جانبی در زنگ تفریح و ساعات نماز اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر تقویت بنیه دینی دانش آموزان موجب کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآن و عترت شده است.

فراشیانی به برگزاری کارگاههای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت فضای مجازی، آموزش خانواده و دانش آموزان در مناطق 15 گانه که بیشترین آسیب‌های اجتماعی شهرستان را به خود اختصاص داده اند، با مشارکت دستگاههای اجرایی مختلف اشاره کرد و افزود: اجرای طرح گفتمان و روشنگری دینی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده است.

وی به ایمن سازی و استانداردسازی مدارس مطلوب شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون تومان بابت استانداردسازی مدارس شهرستان هزینه شده است. همچنین کلیه مدارس روستایی فاقد بخاری نفتی هستند و به بخاری گازی و یا برقی تجهیز شدند.

وی در ادامه با اشاره به سند طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه هدایت تحصیلی و رصد دقیق تغییرات کنکور سراسری با برگزاری جلسات تخصصی، گفت: در اجرای سند طرح تحول در حوزه هدایت تحصیلی و توازن رشته‌ای باید 60 درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش و 40 درصد به سمت رشته‌های نظری هدایت شوند که شهرستان ساوه با تحقق 46 درصدی مفاد این سند با افزایش تعداد فضاهای آموزشی هنرستانی، در سطح استان پیشتاز است.

فراشیانی به کسب رتبه ممتاز پژوهش سرای آموزش و پرورش در سطح کشور اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش شهرستان ساوه توانسته است رتبه‌های برتر پژوهشی و تحقیقاتی را کسب کند.

در ادامه این نشست از تلاش‌های خبرنگاران و مدیران رسانه شهرستان در پوشش خبری مناسب برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group