چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروری انقلاب اسلامی از نخبگان فرهنگی شهرستان زرندیه تجلیل بعمل خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محسن شریفی در دیدار با فرماندار،   رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه و مسئولین انجمن‌های فرهنگی هنری این شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: نخبگان فرهنگی سهم بسزایی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند.

وی انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی برشمرد و با اشاره به نقش تاثیرگذار نخبگان فرهنگی در شکل گیری این نهضت بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی توانایی‌های خود را در حوزه‌های گوناگون به منصه ظهور گذاشتند.

شریفی بر حضور جدی و تاثیرگذار فعالان و نخبگان فرهنگی در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... تاکید کرد و افزود: نخبگان باید در عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود به منظور اجرای صحیح بپردازند.

فرماندار زرندیه نیز به نبود امکانات زیرساختی نظیر سالن آمفی تئاتر؛ نگارخانه و ... در این شهرستان پرداخت و خواستار توجه بیشتر دستگاههای فرهنگی استان به این شهرستان شد.

هادی فدایی همچنین به سیکل طولانی مدت صدور مجوزهای فرهنگی هنری در شهرستان اشاره کرد و افزود: تقویت فعالیتهای مردمی در حوزه فرهنگ نیازمند حمایت متولیان فرهنگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز گفت: در این شهرستان 6 انجمن فرهنگی و هنری با حدود هزار هنرمند فعال در عرصه های مختلف، هفت مرکز چاپ دیجیتال، 12 چاپخانه مستقر در کارخانه ها، دو موسسه فرهنگی و هنری، چهار موسسه فرهنگی قرآن و عترت، سه باب کانون آگهی و تبلیغاتی و 23 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است.

احمد جوانمرد با اشاره به ظرفیت بالای زرندیه در حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: توسعه شاخص های فرهنگی وهنری شهرستان نیازمند نگاه ویژه دستگاههای بالادستی و تامین زیرساخت‌هاست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group