جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

 

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: میزان سرانه تولید زباله هر شهروند ساوجی در روز 600 گرم معادل سه برابر استانداردها است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری ساوه،«محسن مددی» افزود: استاندارد سرانه تولید زباله برای هر نفر در روز بین 150 تا 200 گرم است و به دلیل ضرورت ساماندهی این امر،‌ کاهش تولید زباله به طوری جدی در برنامه شهرداری ساوه قرار دارد.
وی ادامه داد: جمع آوری زباله های عادی سطح شهر توسط پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری انجام و پسماندهای خانگی نیز به کارخانه بازیافت پسماند منتقل می شود.
به گفته این مسئول روزانه به طور میانگین 130 تن زباله از سطح شهر ساوه جمع آوری می شود و برای ارائه خدمات بهتر و کسب رضایت شهروندان،‌ حوزه خدمات شهری با نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران،‌ شهر را به چهار ناحیه رفت و روب تقسیم و امور پاکسازی و جمع آوری زباله در هر کدام از این مناطق را به یک پیمانکار واگذار کرده است.
یکی از مشکلات در مساله جمع آوری زباله های خانگی،‌ دخالت افرادی که خارج از چارچوب پیمانکاران شهرداری در زمینه تفکیک زباله های خانگی در سطح شهر است.
چندی پیش معاون خدمات شهری در نشستی با پیمانکاران جمع آوری زباله های شهری ساوه از توقیف خودروهایی که مبادرت به تفکیک زباله های خانگی می کنند،‌ خبر داد و این اقدام را در راستای حمایت از پیمانکاران و نیز کارخانه بازیافت شهرداری عنوان کرد.
شهر ساوه با حدود 220 هزار نفر جمعیت دارای 2 منطقه شهرداری و 22 منطقه حاشیه نشین است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group