پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با اشاره به واگذاری شرکت لاستیک پارس به بخش خصوصی گفت: انتظار جامعه کارگری بویژه کارگران لاستیک پارس این است که با اتخاذ تصمیمات راهبردی و تغییراتی که در جهت رونق تولید و اشتغال بعمل آمده است، این کارخانه به دوران طلایی گذشته برگردد.

داود میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: شرکت لاستیک پارس در سالیان متمادی گذشته توسط بخش دولتی مدیریت می شد و بعدها مالکیت و سهام آن به مجموعه آتیه دماوند واگذار شد ولی در سه دهه اخیر دولتی ها در فرآیند فعالیت این شرکت عملکرد خوبی از خود نشان ندادند و نتیجه آن کاهش کارگران شاغل در این واحد تولیدی از سه هزار نفر به حدود 700 نفر به دلیل در قالب تعدیل نیرو و عدم جایگزینی نیروی کار جدید است که نشانگر از بین رفتن فرصت‌های شغلی متعددی در این کارخانه است.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که درخصوص نحوه فعالیت این کارخانه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و مدیریت دولتی وجود دارد، اظهار کرد: مشکلات این شرکت تا حدی بود که احتمال بروز ورشکستگی یا تعطیلی وجود داشت.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی بخش خصوصی مبنی بر واگذاری شرکت لاستیک پارس بیان کرد: عملکرد نامناسب سازمان خصوصی‌سازی در سه دهه اخیر مبنی بر عدم واگذاری شرکت های بزرگ بدون در نظر گرفتن اهلیت صنعتی مالکان و فقدان هرگونه سابقه صنعتی در آنان، لذا نگرانی‌ها مبنی بر واگذاری این شرکت به مجموعه‌ای فاقد توانمندی و اهلیت صنعتی بیشتر شد، چرا که تجربه نشان داده بود عده‌ای با استفاده از رانت سیاسی بدون هیچگونه سابقه صنعتی اقدام به خرید واحدهای تولیدی و صنعتی نظیر آونگان اراک، نیشکر هفت تپه و ... کرده و در اثر نبود تجربه و توانایی کارخانجات را با خاک یکسان کردند و به نابودی کشاندند.

امیدواریم درخصوص این شرکت با توجه به سابقه تولیدی بودن سرمایه گذار این اتفاق نیفتد و شرکت شکوفا شود.

میرزایی با اشاره به تملک شرکت لاستیک پارس توسط بخش خصوصی گفت: واگذاری شرکت لاستیک پارس به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 موجب بروز برخی نگرانی ها برای مسئولین استانی، شهرستانی و کارکنان این شرکت شده بود، اما پیگیری‌های بعمل آمده حاکی از برخورداری خریدار از سابقه صنعتی است و شرکت به بخش خصوصی واگذار شده که در حوزه تولید لاستیک در نقطه‌ای دیگر از کشور فعالیت داشته و برای تکمیل زنجیره تولید لاستیک متقاضی خرید این واحد تولیدی شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اطمینانی که به این سرمایه گذار شده است شرکت لاستیک پارس که از برندهای مهم در تولید لاستیک کشور است بتواند به جایگاه اصلی خود برگردد و لازمه تحقق این امر اجرای طرح های توسعه‌ای و استفاده از تکنولوژی جدید به منظور دمیدن روح تازه‌ای در رگ‌های این شرکت بزرگ تولید لاستیک در کشور است.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه با تاکید بر لزوم رعایت حقوق حقه جامعه کارگری شرکت لاستیک پارس و پرداخت بموقع حقوق و دستمزد کارگران تصریح کرد: امیدواریم کارگران نیز با توجه به حساسیت موضوع جدیت بالایی در کار داشته و با تلاش مضاعف کمک کنند که این کارخانه به دوران طلایی خود در سال‌های گذشته برگردد.

وی حفظ اشتغال موجود، ارتقای تکنولوژی در خط تولید، پرداخت به موقع مطالبات جامعه کارگری و جذب نیروی انسانی جدید و برگرداندن شرکت به دوران اوج فعالیت را از انتظارات کارگران و تشکل‌های کارگری از مدیریت جدید بیان کرد و افزود: استرس و نگرانی کارگران وقتی یک واحد تولیدی از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود بیشتر خواهد شد اما خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 یک قانون و تکلیف است که انتظار می‌رود با همدلی کارگر و کارفرما شرکت لاستیک پارس با اجرای طرح‌های نوین و خطوط جدید و جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال کمک شایانی به اقتصاد و جامعه بیکار کشور کند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group