جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه با اشاره به اینکه روزانه 120 تن زباله در این شهر تولید می شود، بر همکاری و حمایت پیمانکاران سازمان مدیریت پسماند با کارخانه بازیافت زباله تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محسن مددی در جلسه هم اندیشی با پیمانکاران سازمان پسماند که جهت حمایت از کارخانه بازیافت شهرداری ساوه صورت گرفت، گفت: زباله طلای کثیف نامیده شده که اگر در سیستم مدیریت پسماند استفاده بهینه ای از آن انجام نشود چه بسا بر اثر انباشت آن در دل طبیعت، آلودگی خاک و سفره‌های آب های زیرزمینی خطرات زیست محیطی جبران ناپذیری برای ساکنان ایجاد شود.

وی ادامه داد: کارخانه بازیافت شهرداری ساوه یکی از بخش های مهم چرخه مدیریت پسماند در این شهر است که با هدف کاهش معضلات و  مشکلات زیست محیطی حاصل از دفن  زباله، فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون تلاش می کنیم تا علاوه بر تحقق اهداف زیست محیطی، کارخانه را به مرحله درآمدزایی برسانیم.

مددی تصریح کرد: تفکیک زباله توسط نیروهای شهرداری اقدامی غیر مجاز است که علاوه بر خطرات بهداشتی برای پاکبانان، آسیب به پیمانکار کارخانه بازیافت را در پی خواهد داشت.  

وی با اشاره به اینکه کارخانه پردازش باید فعالیت خود را با همکاری پیمانکاران و سازمان مدیریت پسماند ادامه دهد تا به مرحله ایجاد درآمد برسد، افزود: حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه بر نحوه فعالیت حوزه مدیریت پسماند در این زمینه نظارت کامل داشته و با هر گونه رفتار خارج از عرف توسط برخی افراد برخورد می‌شود.

مددی گفت: زندگی شهرنشینی ساوه هم اینک در طول شبانه روز حدود 120 تن زباله برجای می گذارد که از این میزان حدود 80 تن آن در شب و 40 تن آن در طول روز از سطح شهر جمع آوری می شود.

پیمانکاران نیز در این جلسه به بیان مشکلات خود پرداختند. مشکلات اقتصادی و برخی معوقات حقوق پاکبانان و کارگران علت تمایل آنان به تفکیک غیر مجاز زباله ها در حین فعالیت است.

پلمب مراکز غیر مجاز خرید زباله، جمع آوری زباله در شب در بخشی مناطق شهر توسط پیمانکار و توقیف خودروهای حمل زباله پیمانکارانی که بصورت غیرمجاز اقدام به تفکیک می کنند، بخشی از مصوبات این جلسه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group