جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه به مردم توصیه کرد که در شرایط نامساعد جوی بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی به کوه یا اماکن پر خطر نروند.

سیدلقمان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد حوادث کوهستان که در سالهای گذشته به وقوع پیوسته و همچنین حوادثی که امسال شاهد آن بودیم انتظار می رود که مردم این هشدار را جدی بگیرند و از عزیمت به کوه در شرایط نامساعد جوی اجتناب کنند تا گرفتار نشوند.

وی در ادامه به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اتفاقات ناگواری که در هنگام بروز شرایط نامساعد جوی برای گردشگران بوجود می‌آید اشاره و اظهار کرد: مردم بویژه روستاییان قبل از حرکت به سمت کوهستان‌ها و مراتع، پیش بینی وضعیت جوی را انجام داده و با تجهیزات ایمنی و گرمایشی مناسب حرکت کنند.

رئیس هلال احمر ساوه گفت: به مردم توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است تنهایی به کوه نروند و حتما یک نفر را از مسیری که مقرر است بروند مطلع سازند تا در صورت بروز حادثه اطلاعات لازم در اختیار تیم‌های امدادی قرار گیرد. قبل از تاریکی هوا کوه را ترک کنند و از شارژ کامل موبایل خود اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین توصیه کرد که در صورت بروز حادثه تلفن همراه خود را مشغول نکنند تا امدادگران بتوانند با آنان تماس بگیرند و در هنگام تماس با نیروهای امدادی اطلاعات دقیق و درست به امدادگران بدهند.

حسینی بیان کرد: کسانی که در کوه گرفتار شده اند، در هنگامی که نیروهای امدادی به سمت آنان در حرکت هستند مسیر خود را تغییر ندهند. کروکی یا نقشه محل را همراه داشته باشند و در صورتی که در هنگام برف و کولاک قصد تردد در جاده‌ها را دارند حتما پوشاک گرم، پتو و تغذیه اضطراری همراه داشته و از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند در صورت بروز حادثه از طریق تلفن 112 با مرکز پاسخگویی به حوادث و سوانح جمعیت هلال احمر تماس حاصل کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group