شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

چندی پیش همزمان با افتتاح شبکه جامع خدمات بیماران خاص در سراسر کشور، مرکز جامع بیماران خاص مجتمع بیمارستانی شهید مدرس و شهدای ۱۷ شهریور در طبقه دوم درمانگاه تخصصی این مجتمع و از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط مستقیم با "دکتر هاشمی" وزیر بهداشت و درمان، برگزار شد.

با افتتاح این مرکز، تجمیع خدمات به بیماران خاص در یک مرکز مجهز صورت گرفت و موجب تسهیل خدمات‌رسانی به بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی به صورت متمرکز شد.

در همین رابطه رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا منطقه مرکزی، گفت: با افتتاح این مرکز، وضعیت درمانی بیماران خاص 2 شهرستان ساوه و زرندیه بطور مطلوبی ساماندهی می ‌ شود و در صورتی که نقصی در خدمات‌دهی به این بیماران وجود داشته باشد، شناسایی و برطرف خواهد شد.

دکتر عباس‌ نیک‌روش با اشاره به ارائه خدمات حوزه سلامت به بیماران خاص در گذشته افتتاح این مرکزی را عامل ارائه خدمات متمرکز به بیماران دانست و هدف از راه‌اندازی را تجمیع خدمات و مقدمه‌ای برای ارتقای خدمات به بیماران خاص عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط ویژه‌ای که در کشور وجود دارد و حوزه سلامت نیز متاثر از این شرایط ویژه است، تصریح کرد: حوزه سلامت در چنین شرایطی توجه جدی به بیماران به خصوص بیماران خاص دارد و به دنبال سازماندهی خدمات درمانی است، بیماران خاص که شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و کلیوی و نیز برخی بیماران صعب‌العلاج می‌شود، با مراجعه به این مرکز توسط متخصص داخلی ویزیت و سپس بنا به نیاز ‌ ، از طریق سیستم ارجاع به سایر متخصصین و یا خدمات از جمله توانبخشی ارجاع می ‌ شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی به تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص از طریق این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: داروی مورد نیاز بیماران خاص نیز از طریق سیستم تامین داروی بیمارستان در اختیار آنان قرار می ‌ گیرد و برای بیماران مبتلا به سرطان نیز داروی مورد نیاز آنان تامین می‌شود.

وی تعداد بیماران مبتلا به سرطان شهرستان ساوه و زرندیه را 54 بیمار دانست و گفت: از این تعداد 24 بیمار مبتلا به سرطان خدمات درمانی و دارویی را از دانشکده علوم پزشکی ساوه دریافت می‌کنند و مابقی به تشخیص خود یا به هر دلیلی به سایر شهرها مراجعه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه به توسعه فضای فیزیکی مرکز جامع برای غربالگری و نیز افزایش زمان حضور پزشکان متخصص برای تشخیص بیماری سرطان نیز اشاره کرد و گفت: با تامین این زیرساخت‌ها می‌توان خدمات درمانی در حوزه سلامت را ارتقا داد.

وی به تعامل بسیار خوب دانشکده علوم پزشکی ساوه با موسسه مردم نهاد پیروان امام حسین (ع) مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: در سایه این ارتباط موثر و تعامل مثبت بسیاری از نیازهای بیماران مبتلا به سرطان به‌موقع ارائه و روند خدمت‌رسانی درمانی آنان نیز تسهیل شده است.

دکتر نیک‌روش همچنین به ارائه خدمات دیالیزی به 100 بیمار در ساوه و زرندیه اشاره کرد و گفت: 21 بیمار مبتلا به تالاسمی و 41 بیمار هموفیلی نیز از خدمات درمانی دانشکده بهره‌مند می ‌ شوند و به صورت دوره‌ای نیز خون دریافت می‌کنند، همچنین 212 بیمار MS در ساوه و 2 بیمار EB نیز تحت پوشش خدمات دانشکده هستند.

وی بروز برخی از بیماری‌ها را متاثر از شرایط جغرافیایی و اقلیمی دانست و در عین حال گفت: میزان مبتلایان به بیماران خاص در این شهرستان با میانگین کشوری برابری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه افتتاح مرکز جامع بیماران خاص را فرصتی برای ارائه سایر خدمات حوزه سلامت دانست و گفت: استقرار کلینیک چشم، گوش، حلق، بینی، قلب و عروق و ...ارائه خدمات توانبحشی و مشاوره‌ای و نیز خدمات پاراکلینیکی به تشخیص پزشک شامل تصویربرداری، MRI ، و ... از مزیت‌های تجمیع خدمات درمانی در این مرکز است و هیچ محدودیتی برای پذیرش روزانه وجود ندارد، بطوری‌که ظرفیت لازم به میزان آمار بیماران خاص موجود در شهرستان دیده شده است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group