جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس دادگستری شهرستان ساوه گفت: نابسامانی اقتصادی منجر به افزایش فاصله طبقاتی و تشدید جرایم می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی ملکی در مراسم تقدیر از فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی ساوه که به همراه دادستان و جمعی از کارکنان دادگستری ساوه انجام شد، اظهار کرد: وضعیت حساس کنونی در کشور نیازمند تحقق امنیت کامل برای مردم و لازمه آن وجود نیروی انتظامی مقتدر است.

وی ادامه داد: وضعیت نابسامان اقتصادی کنونی و افزایش فاصله طبقاتی، ارتکاب جرائمی مانند سرقت، کلاهبرداری و جرائم خشن را افزایش خواهد داد. این شرایط ایجاد امنیت را در جامعه سخت تر خواهد کرد و کنترل این شرایط نیازمند وجود پلیس مقتدر و توانمند است.

ملکی دو شاخصه مهم نیروی انتظامی را "مقتدر و امین مردم بودن" خواند و بیان کرد: عملکرد نیروی انتظامیِ در ساوه سبب ساز اعتماد مردم است و نتیجه این اعتماد، ایجاد احساس امنیت در بین مردم خواهد بود.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام قضایی بخشی از رسیدگی‌های قضایی در دستگاه قضاست که همکاری و هماهنگی و همچنین اجرای صحیح دستورات قضائی توسط ضابطین موجب رسیدگی بهتر و هرچه سریعتر به پرونده‌های قضائی می‌شود و مردم از این امر منتفع خواهند شد.

ملکی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل قانونی هر چه بیشتر قضائی و انتظامی به وظایفمان جامه عمل بپوشانیم و موجب رضایت مردم و خداوند شویم.

در ادامه دادستان ساوه نیز ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: از ابتدای سال جاری با بروز چالش‌های مهم ناشی از مسائل کشوری و منطقه‌ای مواجه بودیم که با مدیریت نیروی انتظامی و تصمیمات درستی که اتخاذ شد موفق شدیم از این برهه‌ها با آرامش عبور کنیم.

مجید علیپور با اشاره به اینکه به زودی در شهرستان ساوه شکوائیه‌های کیفری هم از طریق دفاتر خدمات قضائی پذیرفته خواهد شد، افزود: ایجاد این امکان و همچنین همکاری بیشتر دستگاه قضائی و مرجع انتظامی موجب رضایت مردم خواهد بود .

وی بر ضرورت رعایت حسن خلق با مردم حتی وقتی حق با آنها نیست نیز تاکید کرد و گفت: برخورد مناسب و سنجیده، موجب کسب رضایت مردم از پلیس و به تبع آن از دستگاه قضائی خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی ساوه نیز در این جلسه بیان کرد: قدرت زمانی به اقتدار تبدیل می شود که مشروع و قانونی باشد و پشتیبان قانونی نیروی انتظامی، دستگاه قضایی است .

سرهنگ پرویز اسدی افزود: درک متقابل دو مجموعه انتظامی و قضائی از وضعیت جامعه و همچنین شرایط کاری که در حال حاضر بسیار بالاست، اهمیت خاصی دارد. این موضوع مورد توجه قضات است و موجب رفع بسیاری از مسائل و مشکلات خواهد بود.

در این نشست رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ساوه با اهدای لوح تقدیری از فرماندهی انتظامی شهرستان، جانشین فرماندهی و تعدادی از کارکنان برتر نیروی انتظامی که در انجام وظایف خویش فعالیت موثر داشتند، تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group