پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: فقر موجود در این استان پشت صنعت پنهان شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، قنبر موسی نژاد در همایش طرح شجره طیبه کمیته امداد ساوه به منظور مشارکت کشاورزان و باغداران در رسیدگی به نیازمندان، به صنعتی بودن استان مرکزی به عنوان یک مزیت بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: علیرغم صنعتی بودن استان مرکزی و حتی شهرستان ساوه، محرومیت‌های بسیاری در این مناطق وجود دارد و بسیاری از مسئولین از این موضوع اطلاع ندارند و از آن غافل هستند.

وی با تاکید بر اینکه خدای تعالی دستور به دریافت زکات داده است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا کوتاهی‌های صورت گرفته در امر زکات جبران شود بویژه اینکه باید بدانیم که شرط قبولی نماز پرداخت زکات است.

وی افزود: براساس آموزه‌های دینی باید زکات هر نعمتی که خدای تعالی به انسان داده است، پرداخت شود و کمیته امداد نیز امین مردم برای دریافت زکات و هزینه‌کرد آن در بین محرومان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه گفت: استان مرکزی سومین استان پیر کشور است و جمعیت سالمندی آن بالاست، از این رو باید با کمک خیرین و کشاورزان نیازهای جامعه سالمند و افراد نیازمند را برطرف کنیم.

وی در ادامه به مشارکت مطلوب مردم استان مرکزی در پرداخت زکات اشاره و عنوان کرد: در نیمه نخست سال جاری میزان زکات پرداختی مردم استان مرکزی نزدیک به هفت میلیارد تومان بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 86 درصد رشد داشته است.

موسی نژاد تصریح کرد: نزدیک به نیمی از زکات واجب، مستحبی و زکات فطریه جمع آوری شده در استان صرف احداث و توسعه پروژه‌های عام‌المنفعه شده و مابقی هم به نیازمندان اختصاص داده می‌شود.

وی هدف‌گذاری در سال جاری برای پرداخت زکات از سوی مردم استان مرکزی را رقمی بالغ بر 11 میلیارد تومان دانست و گفت: امیدواریم با مشارکت مردم این پیش بینی محقق شود و در شرایط امروز دشوار اقتصادی، زکات به عنوان یک رکن اقتصادی در تامین نیاز محرومان ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: دبیرخانه شورای زکات به دنبال هدف‌گذاری برای پرداخت این واجب الهی است و ساختار زکات به گونه‌ای تعریف شده است که در همان منطقه‌ای که جمع می‌شود، هزینه شود.

رییس کمیته امداد ساوه نیز گفت: زکات، واجب الهی و از دستورات دین مبین اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی به منظور تامین نیازهای محرومان است.

عباس محمدی هزاوه افزود: در حال حاضر کمیته امداد ساوه چهار هزار و 119 خانوار را با جمعیتی معادل 6 هزار و 694 نفر تحت پوشش دارد که از این میزان 230 نفر یتیم هستند.

وی از رشد 86 درصدی میزان درآمد زکات در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: با افزایش میزان پرداخت زکات و جذب 560 حامی ایتام جدید، میزان حمایت مالی از نیازمندان و ایتام افزایش یافته است به گونه‌ای که هر یتیم ماهانه بطور متوسط 230 هزار تومان دریافت می‌کند و درصدد افزایش این میزان هستیم.

محمدی هزاوه با اشاره به اجرای طرح زکات مستحبی شجره طیبه، گفت: هدف‌گذاری کمیته امداد در اجرای این طرح اهدای محصول هزار اصله درخت به محرومان به منظور مشارکت در طرح شجره طیبه توسط کشاورزان برای تامین نیازهای محرومان شهرستان است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group