جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر کل هواشناسی استان مرکزی گفت: احداث ایستگاه هواشناسی از زیرساخت های اصلی استقرار امداد هوایی در شهرستان زرندیه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مرتضی ذوالفقاری در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان زرندیه با اشاره به استقرار پایگاه امداد و نجات هوایی در این شهرستان عنوان کرد: یکی از شرایط مهم در پرواز بالگردهای امدادی اطلاع کافی از وضعیت جوی است تا پرواز ایمن و مطمئن برقرار شود.

وی اظهار کرد: در محاسبات پروازی براساس سمت وزش باد اجازه پرواز داده می شود و خدمات علمی در مواقع بروز مخاطرات آب و هوایی در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: ایستگاه هواشناسی شهرستان زرندیه که قرار است ظرف روزهای آینده با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری برسد به گونه ای طراحی شده است که اطلاعات و داده های هواشناسی به صورت دقیق در اختیار مرکز امداد و نجات هوایی قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه هواشناسی زرندیه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و بدلیل محدودیت اعتبارات زمانبر شد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در ادامه گفت: این ایستگاه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و فضای اداری به وسعت ۱۵۰ متر با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

وی گفت: ۶ میلیارد ریال از اعتبار تخصیص یافته برای احداث این ایستگاه از محل اعتبارات استانی و مابقی اعتبارات ملی بوده که برای تسطیح زمین، احداث ساختمان، دیوار کشی و محصور کردن، تامین زیرساخت ها و ادوات هواشناسی هزینه شده است .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group