پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس دادگستری شهرستان ساوه نسبت به کلاهبرداری و برداشت وجه از کارت‌های بانکی شهروندان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی هادی ملکی گفت: در پی مراجعات مکرر شهروندان و وصول شکوائیه‌های متعدد تحت عنوان کلاهبرداری و برداشت وجه از کارت بانکی افراد و بررسی‌های کارشناسی در این خصوص در دادگستری شهرستان ساوه انجام گرفت.

وی افزود: اخیرا گروهی با طراحی شیوه‌ای جدید اقدام به برقراری تماس تلفنی با افراد کرده و با صدایی کاملا شبیه به صدای یک مجری رادیویی اعلام می‌کنند که از رادیو جوان تماس می‌گیرند که به مناسبت عید نوروز، وزیر ارتباطات، 20 شماره موبایل را به قید قرعه جهت اهدای جایزه سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده است و شماره شما نیز در بین این 20 شماره بوده است و حتی اعلام می‌کنند که می‌توانید بر روی آنتن زنده هم‌اکنون با وزیر صحبت کنید.

ملکی بیان کرد: این افراد ادامه سوال می‌ کنند که هدیه خود را به صورت بلیط هواپیما دریافت می‌کنید یا به صورت نقدی؟ و با این شیوه بسیاری از فراد را به پای عابر بانک کشانده‌اند و با شیوه‌های فریب‌دهنده خاص شماره کارت، رمز دوم و سایر اطلاعات مربوطه را دریافت و مبالغ بسیاری در طول هفته‌های اخیر از حساب شهروندان خارج کرده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه با اشاره به یک شکایت وارده گفت: به عنوان نمونه با فریب یک شخص و دریافت اطلاعات سه عدد کارت بانکی وی، 60 میلیون تومان در مدت زمان کوتاهی از حساب وی خارج این فرد خارج کرده‌اند.

وی تصریح کرد: معمولاشماره‌ای که این افراد از آن تماس می‌گیرند به نام خودشان نیست و از سیم کارت‌های مسروقه یا مفقودی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، همچنین حساب‌هایی که اقدام به انتقال وجوه به آن می‌کنند نیز یا به نام افراد جعلی و یا به نام اشخاصی متوفی است، لذا پیگیری و دستیابی به این افراد هم به راحتی امکانپذیر نیست.

ملکی با تأکید به هوشیاری شهروندی و ارتقاء دانش حقوقی گفت: هیچ گونه انتقال وجهی به حساب افراد به هیچ عنوان نیاز به مراجعه صاحب حساب به عابر بانک ندارد و هر تماسی که اعلام می‌کند جهت پرداخت هدیه باید صاحب حساب به نزدیکترین عابر بانک مراجعه کند، قصد سوء استفاده و خارج کردن وجه از حساب را دارد و لازم است شهروندان به جهت جلوگیری از خسارت توجه لازم به این موارد را داشته باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group