شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

استاندار مرکزی گفت : باند دوم محور غرق‌آباد به نوبران تا قبل از فصل سرما زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات بخش نوبران که با حضور شوراهای اسلامی و دهیاران این بخش برگزار شد، اظهار کرد: در جهت تقویت وحدت بین غرق آباد و نوبران باند دوم محور مواصلاتی این دو شهر که خواست اصلی مردم برای کاهش تلفات جاده ای است را هر چه سریعتر زیر بار ترافیکی خواهیم برد و تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم بکار خواهیم بست .

استاندار مرکزی گفت: این محور مواصلاتی از پروژه های ملی است و نیازمند تخصیص اعتبار ملی بالغ بر 40 میلیارد ریالی است .

وی بیان کرد: شرایط بدی که ورودی و بلوار هر دو شهر دارد را نیز با نگاه حمایتی استان و مشارکت همگانی همه مردم و تلاش عمومی ساماندهی خواهیم کرد و با جذب اعتبار ملی از طریق وزارت راه و شهرسازی روند اجرای آن را تسریع خواهیم کرد .

وی عنوان کرد: چون بخش اعظم بار ترافیکی اتوبان وسایط نقلیه سنگین است لذا با همین توجیه از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی ورودی شهر نیز اعتبار لازم جذب می شود چرا که دلیل اصلی تخریب زیرساخت های شهری این دو شهر ناشی از تردد کامیون و تریلی است و باید وزارت راه و شهرسازی در این راستا مساعدت ویژه کند.

آقازاده در ادامه با اشاره به کاهش منابع درآمدی شهرداری ها متاثر از مصوبه مجلس در قانون برنامه ششم توسعه اظهار کرد: بخش اعظمی از درآمد شهرداری ها به دلیل اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته و تبعات نامطلوبی به همراه داشته است.

وی بیان کرد: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان به شهرداری نوبران کمک شد، اما امسال این میزان به یک دهم کاهش یافت و متاسفانه اعتبارات شهرهای کوچک به طور چشمگیری کاهش یافت و آسیب جدی دیدند.

وی گفت: بیشتر امید و اتکای شهرهای کوچک همین اعتبارات بود، اما قانون جدید بخش اعظمی از درآمد مدیریت شهری را محدود کرد. شهرداری ها خودکفا هستند و باید به سمت خودکفایی پیش بروند. در واقع هدف مجلس از قانون جدید استقلال درآمدی و خودکفا شدن شهرداری هاست، در عین حال شهرهای کوچک نیازمند حمایت دولت هستند .

آقازاده در ادامه به دستاوردهای مطلوب جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: بالغ بر 80 درصد مصوبات جلسات ستاد اجرایی شده است و در نظر داریم جلسات را در بخش ها و روستاها برگزار کنیم .

وی در ادامه تصریح کرد: جلسه ای در مرکز استان با دعوت از مسئولان کشوری و با حضور مدیران استانی برای بررسی و برطرف کردن مشکلات بخش نوبران برگزار خواهیم کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group