جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار ساوه در جلسه هم اندیشی مشکلات بخش نوبران که با حضور استاندار مرکزی و مدیران استانی برگزار شد، بر ضرورت استقرار نمایندگی ادارات در بخش نوبران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در این جلسه با بیان اینکه بخش نوبران دارای 90 روستا با اقلیم مناسب و ظرفیت های فراوان است، اظهار کرد: در سایه طرح های اشتغالزایی ایجاد شده در روستاها، جمعیت این بخش افزایش یافته و بالغ بر 24 هزار نفر جمعیت دارد .

وی بیان کرد: سرانه برخورداری از خدمات گاز طبیعی از 50 درصد در گذشته به بالای 90 درصد افزایش یافته است و تنها هشت روستای بخش گاز ندارند .

وی به مشکلات جاده بیات و محور قدیم غرق آباد به نوبران به طول 10 کیلومتر اشاره کرد و گفت: انتظار می رود این دو محور حادثه خیز هر چه سریعتر بهسازی شده و زیر بار ترافیک بروند. همچنین به دلیل افزایش قیمت عوارضی اتوبان، شاهد تردد وسایط نقلیه سنگین از محور قدیم و از درون شهرهای غرق آباد و نوبران هستیم که مشکلات خاصی را ایجاد کرده است .

فرماندار ساوه به نبود نمایندگی بسیاری از ادارات در این بخش اشاره کرد و گفت: بسیاری از نمایندگی های ادارات در این بخش باید مستقر شوند و مشکلات مردم برطرف شود .

حجت الاسلام محمدی مطلق امام جمعه نوبران نیز به مشکل بیکاری جوانان این بخش اشاره کرد و گفت: ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی مشکل بیکاری جوانان را با اشتغالزایی برطرف می کند.

وی به کاهش درآمد شهرداری ها اشاره کرد و افزود: شهرداری نوبران در پرداخت حقوق کارکنان خود ناتوان است چه برسد به کارهای عمرانی و آبادانی که نیاز اصلی این شهر است .

ابراهیم شهیدی از معتمدین بخش نوبران نیز گفت: در جنگ اقتصادی، تولیدکنندگان سربازان تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند. از این رو باید مسئولان تمام وقت خود را برای حمایت از تولید ملی صرف کنند .

وی خواستار برگزاری جلسه بررسی و رفع مشکلات در مرکز استان با حضور مسئولان شهرستان و بخش به ریاست استاندار مرکزی و صدور دستورات مقتضی شد .

وی همچنین خواستار ارتقای شهر غرق آباد به بخش به نام سردار شهید دکتر چمران به عنوان افتخار این منطقه شد.

عدم دوبانده شدن جاده قدیم ساوه به بخش نوبران، نبود ورودی و خروجی و راه دسترسی مناسب از اتوبان ساوه همدان به شهر غرق آباد و نوبران، بهسازی محور مواصلاتی بخش نوبران به بخش خرقان، ارتقای شهر غرق آباد به بخش، احداث ساختمان دانشگاه پیام نور غرق آباد، تامین آب واحد‌های تولیدی شن و‌ماسه، تجهیز ایستگاه آتش نشانی به ست نجات، احداث ساختمان جدید برای شهرداری، زیباسازی بخش از جمله مشکلات و نیازهای بخش نوبران بود که توسط اعضای شوراهای اسلامی بخش مطرح شد.

لایروبی قنوات،جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز، اختلافات کشاورزان با منابع طبیعی مبنی بر ملی اعلام شدن مراتع، واگذاری مدیریت مراتع به کشاورزان، بهسازی فرسودگی شبکه های آبرسانی، تقویت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت،از دیگر مشکلات و مطالبات مردم بخش نوبران است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group